پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

دوست ندارم گم بشوم...


دوست ندارم گم بشوم...
سلام کوچولوی ناز! خوبی؟! چرا آن طوری به مادرت چسبیدی؟ توی پارک به این قشنگی با این همه وسایل بازی رنگارنگ، حیفت نمی‌آید که همین طور ایستادی و نمی‌روی بازی کنی؟ چی؟ می‌ترسی گم بشی؟!...
خوب، هر چیزی راهی داره. ترسیدن چاره کار نیست! با ما بیا تا چیزهای خوبی یاد بگیری. این چیزها به تو یاد می‌ده که گم نشی و خوب مراقب خودت باشی. بعد هم یاد می‌گیری که اگر خدای نکرده، پیش آمد و گم شدی چه کارهایی بکنی تا بتوانی تند و سریع مادر و پدرت را پیدا کنی. پس همراه ما بیا.
● اول: برای آنکه گم نشوی...
▪ اسم و فامیل خودت را که حتما بلدی. اسم و فامیل مادر و پدرت را هم خوب خوب در خاطرت نگه دار.
▪ شماره تلفن و آدرس خانه‌تان را حفظ کن. اگر مادر و پدر تلفن همراه دارند شماره آنها را هم از حفظ داشته باش.
▪ در جاهای خیلی شلوغ مانند فروشگاه‌های بزرگ و یا خیابان‌های شلوغ دست بزرگ‌ترت را رها نکن و کنار آنها راه برو.
اگر برای بازی به پارک رفته‌اید، می‌توانی از مادر یا پدر دور شوی اما در جایی باش که بتوانی بزرگ‌ترت را ببینی. آنها هم بتوانند تو را نگاه کنند.
● دوم: اگر گم شدی...
کمی به دور و برت نگاه کن و سعی کن از جایی که ایستاده‌ای خیلی دور نشوی. اگر در خیابان گم شده‌ای پیش پلیس برو و از او کمک بگیر. اگر هم در جایی مانند فروشگاه بزرگ یا پارک گم شده‌ای، پیش مسوول آنجا برو و کمک بگیر. مسوول‌های فروشگاه یا نگهبان‌های پارک اغلب لباس‌های مخصوص دارند و راحت می‌توانی آنها را پیدا کنی.
مهم‌ترین چیز این است که آرام بمانی و نگران نشوی. مادر و پدر تو جای دوری نرفته‌اند و تو حتما می‌توانی آنها را پیدا کنی. وقتی که گم شدی، با آدم‌های غریبه جایی نرو حتی اگر آنها بگویند که می‌توانند تو را پیش مادرت و پدرت ببرند.
منبع : روزنامه سلامت


همچنین مشاهده کنید