پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

غلبه بر هپاتیت c


غلبه بر هپاتیت c
آقای دیوید مارکز نواختن موسیقی را با چند تن از دوستانش در سال ۱۹۵۸ وقتی فقط ۱۰ سال داشت، شروع کرد. هیچ کس فکر نمی‌کرد معروف‌ترین اکیپ موسیقی با نام پسران ساحل را او در این سن کم پایه‌گذاری کرده باشد. دیوید در سال ۱۹۹۹ گروه را ترک کرد و این درست همان زمانی بود که تشخیص هپاتیت c روی دیوید گذاشته شد...
دیوید ماجرا را این طور تعریف می‌کند:
«واقعا نمی‌دانستم بیمار هستم چون هیچ نشانه‌ واضحی در من وجود نداشت و این درست همان دلیلی است که هپاتیت c را یک بیماری مرموز و موذیانه می‌دانند. به عبارتی مبتلایان تا زمانی که حیات آنها به طور جدی تهدید نشده هیچ علامتی ندارند. هنوز هم دقیقا نمی‌دانم چه‌طور به این بیماری مبتلا شده‌ام. یکی از مواردی که احتمال می‌دهم شرکت در یک طرح تحقیقاتی دارویی در سال ۱۹۷۰ بود.
تشخیص بیماری‌ام کاملا تصادفی بود. مدت‌ها بود در پهلوهایم درد حس می‌کردم که متوجه شدم یکی از دنده‌هایم شکسته است و وقتی دکتر آزمایش برایم نوشت مشخص شد آنزیم‌های کبدی من بسیار بالاست. بلافاصله آزمایش هپاتیت c انجام شد که متاسفانه مثبت بود. همیشه و هنوز می‌گویم که همان دنده شکسته زندگی‌ام را نجات داد در غیر این صورت زمانی متوجه بیماری می‌شدم که کار از کار گذشته بود.
با شنیدن این خبر واکنش اولیه من کاملا عادی بود چون اصلا این بیماری را نمی‌شناختم تا اینکه همسرم بعد از بررسی در اینترنت متوجه شد این بیماری خطرناک است. اینجا بود که وحشت تمام وجودم را فرا گرفت. بلافاصله قضیه را جدی گرفتم و با توصیه پزشکان رژیم سرشار از مواد مغذی و گیاهی را انتخاب کردم تا التهاب کبدی‌ام کمتر شده و سیستم ایمنی‌ام را قوی‌تر کرده و بنیه جسمی‌ خوبی پیدا کنم. درمان با داروهای ضدویروس آغاز شد که شامل قرص و تزریق هفتگی برای مدت یک سال بود. خوشبختانه بعد از شش ماه ویروس از بدن من پاک شده بود و شش ماهه دوم درمان برای احتیاط بیشتر ادامه یافت. عوارض داروها بسیار اذیت کننده بود. خستگی، تهوع، علایم شبه آنفلوآنزا که بسیار ناراحتم می‌کرد. سعی کردم با ترک سیگار و بهبود تغذیه وضعیت جسمی‌ام را بهتر کنم. به عبارتی هپاتیت c موجب شد به خود آمده و سبک زندگی‌ام را به سمت سلامتی بیشتر پیش ببرم.
من بسیار خوشبختم که توانستم به موقع درمان را شروع کرده و مشکل را برطرف کنم. زندگی من نمونه کامل فردی است که توانسته بر ویروس هپاتیت c غلبه کند. بعد از مدتی دوباره به گروه پیوستم و کار را شروع کردم. مدت‌هاست در برنامه‌های هشداردهنده در مورد هپاتیت c شرکت کرده و برای افزایش اطلاعات مردم در تورهای آموزشی شرکت و فعالیت می‌کنم. در این رابطه سفرهای زیادی داشته‌ام و سعی کردم با تلفیق موسیقی بتوانم تاثیر خوبی بر ذهن مردم داشته باشم تا شناخت بیشتری از این بیماری پیدا کرده و سریع‌تر برای تشخیص و درمان، اقدام کنم. خوشحالم از اینکه تسلیم نشدم و مبارزه کردم. یقین دارم با این امتحان و آزمونی که سرنوشت برایم رقم زد قوی‌تر از گذشته وارد عمل شدم و تحت هیچ شرایطی تسلیم بیماری نخواهم شد.»

فرشته آل‌علی
منبع: BBCNews
منبع : روزنامه سلامت


همچنین مشاهده کنید