جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

۳ آذر: در شهر چه گذشت؟!


۳ آذر: در شهر چه گذشت؟!
پدیده سفارش تلفنی غذا به رستوران‌ها چند سالی است که حسابی باب شده است و به خصوص در این هوای سرد، مردم بیشتر از این امکان استفاده می‌کنند.
این در حالی است که برخی از رستوران‌ها آنقدر غذا را دیر تحویل مشتری می‌دهند که دیگر اشتهایی برای خوردن آن باقی ‌نمانده و ترافیک و شلوغی را دلیل این مشکل توصیف می کنند. امارستوران‌هایی که سفارشات تلفنی زیادی دارند، می‌توانند با افزایش تعداد پیک‌های خود، مشکل تاخیر زیاد در تحویل غذا را حل کنند.
از سوی دیگر آنها می‌توانند در شرایطی که برای تحویل غذا پیک در اختیار ندارند از پذیرش سفارش خودداری کرده یا دست کم به مشتری اطلاع دهند که غذا با تاخیر به محل مورد نظر می‌رسد.
با این حال مشتریان نیز می‌توانند از طریق دیگری این مشکل را حل کنند و با اندکی دوراندیشی بسیار زودتر از زمان مورد نظر غذا را سفارش دهند تا به موقع آن را تحویل بگیرند.
● اجاره شاهد
تماس‌های مردمی متعدد با ستون در شهر چه خبر حاکی از آن است که افراد سودجو با پرسه زدن در اطراف مراجع قضائی آمادگی خود را برای شهادت دادن به نفع هر یکی از طرفین دعوا اعلام می‌کنند.
این افراد متخلف با دریافت مبلغی حاضر می‌شوند که به عنوان شاهد در مراجع قضائی حضور پیدا کنند و به نفع فردی که آنها را استخدام کرده شهادت بدهند. به گفته مردم، این افراد با توجه به موضوع پرونده، مبالغ متفاوتی را دریافت می‌کنند برای مثال با توجه به افزایش تعداد پرونده‌های طلاق آنها برای این پرونده‌ها مبلغ بیشتری می‌گیرند؛
در حالی‌که شهادت برای اموری مانند اختلاف همسایه‌ها ارزانتر است . به هر حال شهروندان از مقامات مسئول خواستار برخورد قاطع با این افراد قانون شکن و فرصت طلب و پاکسازی محیط اطراف مراجع قضائی از وجود آنها هستند.
● پرونده بی‌شاکی
صندلی‌ها و به طور کلی مبلمان شهری از جمله مصدومانی هستند که به طور معمول شهروندان به عنوان صاحبان اصلی آنها هیچگاه شکایتی از مهاجمان به این وسایل ندارند. در حالی که هر روز به حجم این پرونده‌های بی‌شاکی اضافه می‌شود؛
تعمیر و بازسازی هر یک از اموال عمومی شهر هزینه‌بر است و هزینه آن نیز از جیب خود شهروندان تامین می‌شود.
بنابراین جای تعجب دارد که برای نمونه صاحبان (شهروندان) اتوبوس‌های شهری، تیغ موکت‌بری را در دست فرد ناهنجار می‌بینند و به وی اعتراض نمی‌کنند که چرا صندلی‌ها را خراب کرده و به اصصلاح آنها را از ریخت می‌اندازد.
حال آنکه اگر همین اتفاق برای خودروی شخصی هر یک از ما بیفتد بلافاصله با فرد مهاجم، برخورد می‌کنیم. به نظر می‌رسد فرهنگ مراقبت از وسایل و مبلمان شهری همچنان جا نیفتاده و بسیاری از شهروندان نسبت به نگهداری از اموال عمومی بی‌توجهند.
به طور حتم تا زمانی که هر یک از ما اتوبوس‌ها، آبخوری‌ها، فضای مترو و ... را جزء اموال خود ندانیم و نسبت به آنها حساس نباشیم، شهر روی سلامت و پاکیزگی را به خود نخواهد دید. حتی اگر مسئولان پیوسته به تعمیر و تعویض این وسایل و امکانات همت گمارند.
● بین خطوط سالم حرکت کنید
گویا توصیه به اینکه راننده‌ها همیشه بین خطوط حرکت کنند، گاهی اوقات چندان توصیه مناسبی نیست.
برای نمونه در برخی نقاط شهر که به دلایل گوناگون خطوط ممتد و متقاطع کج و معوج شده‌اند یا به اصطلاح، جاده پیچیده‌ و خطوط نپیچیده‌اند، بهتر است فقط بین خطوط سالم و جدید حرکت کرد.
زیرا در غیر این صورت باید منتظر انحراف از جاده و سپس یک تصادف خطرناک بود. این مورد در ساعات شب بیش از سایر ساعات خطرناک و حادثه‌ساز است.
به‌هر حال خط‌کشی برخی خیابان‌های شهر و پررنگ شدن این خطوط طی چند ماه گذشته، به ستون در شهر چه خبر بهانه‌ای داد تا خطوط فراموش شده برخی جاده‌ها و خیابان‌های دور افتاده را نیز یاد‌آوری کند.
منبع : همشهری آنلاین


همچنین مشاهده کنید