جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

مواظب باش سرما نخوری


مواظب باش سرما نخوری
با سرد شدن هوا و شروع فصل سرما بیشتر شما بچه های خوب، سرماخوردگی رو تجربه می کنین ولی با رعایت برخی موارد می تونین از اون پیش گیری کنین. اگر به نصیحت بزرگ ترهاتون گوش کنین، می تونین همیشه سالم و باانرژی باشین و هیچ وقت مریض نشین.
ـ پرهام ۱۲ سال داره و می گه: من به حرف مامانم گوش نکردم و توی هوای سرد با دوچرخه به مدرسه رفتم و کلی باد به گوشم خورد و همون شب از شدت گوش درد نتونستم بخوابم.
او اضافه می کنه: من از کار اشتباهم به شدت پشیمون شدم و به مامانم قول دادم که اشتباهم رو دوباره تکرار نکنم تا هیچ وقت مریض نشم و از درس هام عقب نمونم.
سارینا ۱۱ ساله هم می گه: من موقع سرماخوردگی از ماسک استفاده می کنم تا دوستان و اطرافیانم مریض نشن. او توصیه می کنه: بهتره همه بچه ها موقع سرماخوردگی چند روزی در منزل استراحت کنن و توی کلاس و مدرسه هم از ماسک استفاده کنن تا بیماریشون به بقیه منتقل نشه.
ـ هلناز ۱۰ ساله هم می گه: من با پوشیدن لباس گرم، گوش کردن به نصیحت های بزرگ ترها و خوردن میوه های دارای ویتامین C از سرماخوردگی پیش گیری می کنم.
او ادامه می ده: اگر هم دچار سرماخوردگی بشم به توصیه مامانم از بخور شلغم، شیر گرم و لیمو شیرین که برای درمان سرماخوردگی مفیده استفاده می کنم و برای خوردن اون ها بهانه جویی نمی کنم.
ـ آرین که ۹ سال داره می گه: چند روز پیش که سرماخورده بودم به همراه بابام به مطب دکتر رفتم و داروهایی که دکتر تجویز کرده بود رو مرتب و به موقع مصرف کردم و به همین دلیل زود خوب شدم. او ادامه می ده: وقتی کوچک تر بودم خیلی سخت دارو می خوردم و برای خوردن دارو مامان و بابام رو خیلی اذیت می کردم ولی حالا که بزرگ تر شدم دیگه مامان و بابام رو برای خوردن دارو و یا چیزهای مقوی دیگه که برای سلامتی بدن مفیده اذیت نمی کنم.
ـ آرش ۸ ساله هم می گه: بعد از ورزش، بازی و فعالیت که بدنمون عرق داره نباید بیرون بریم وگرنه سرما می خوریم. او اضافه می کنه: بهتر بعد از بازی یا ورزش بدنمون رو خشک کنیم و بعد از مدتی بیرون بریم تا هوای سرد باعث مریضی و سرماخوردگی مون نشه.
ـ مهسا ۷ ساله هم می گه: یک بار من با لیوان دوستم که سرماخورده بود آب خوردم و دچار سرماخوردگی شدم. او به دوستانش توصیه می کنه: اشتباه منو تکرار نکنین و همیشه از وسایل شخصی خودتون استفاده کنین تا مثل من مریض نشین و از درس هاتون عقب نمونین.
خب بچه های خوب و حرف گوش کن، امیدوارم که شما هم با خوب غذا خوردن، رعایت کردن موارد بهداشتی ساده، گوش کردن به نصیحت بزرگ ترها و استفاده از وسایل شخصی خودتون از مبتلا شدن به سرماخوردگی جلوگیری کنید و اگه هم سرما خوردین، شلغم، شیر گرم و میوه های سرشار از ویتامین C مثل لیموشیرین بخورید تا زودتر خوب بشین.
منبع : روزنامه خراسان


همچنین مشاهده کنید