جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

با خیال راحت لم بدهید


با خیال راحت لم بدهید
کاناپه یکی از وسایلی است که می توان از آن استفاده های مختلفی کرد. خوابیدن، لم دادن جلوی تلویزیون و خواندن کتاب همگی از موارد استفاده کاناپه هستند. حتی می توان از برخی از انواع کاناپه در اتاق پذیرایی و برای مهمانی های رسمی استفاده کرد.
کاناپه ها، طرح ها و شکل های متنوعی دارند اما اگر قبل از خرید به برخی از نکات توجه کنید می توانید انتخاب مناسب تری داشته باشید. ابتدا مورد استفاده کاناپه را مشخص کنید. آیا می خواهید آن را در اتاق نشیمن و جلوی تلویزیون استفاده کنید یا در اتاق پذیرایی چه افرادی از کاناپه بیشتر استفاده می کنند به عنوان مثال برای یک فرد قدبلند کاناپه بسیار نرم مناسب است که فرد هنگام نشستن در آن فرو برود. اما برای فردی که زانودرد دارد کاناپه باید سفت تر و قسمت پشت آن نیز کاملاً سفت و محکم باشد تا فرد راحت تر بتواند از روی کاناپه بلند شود.
بعد از مشخص کردن مورد استفاده کاناپه، انتخاب شکل کلی آن راحت تر خواهد شد.
کاناپه ای که برای خوابیدن و لم دادن جلوی تلویزیون استفاده می شود باید نرم و با کوسن های فراوان باشد. کاناپه هایی که دسته های کوتاه دارند می توانند هم برای استراحت استفاده شوند و هم برای پذیرایی از مهمانان رسمی. همچنین کاناپه هایی که پشتی آنها کمی حالت خمیده دارد و سفت تر هستند بیشتر در اتاق پذیرایی کاربرد دارند.
کاناپه ها کلاً اشیای بزرگی هستند، پس باید قبل از خرید به اندازه اتاق و دیواری که کاناپه به موازات آن خواهد بود دقت کنید. اگر اتاق، کوچک است بهتر است از کاناپه های جمع و جورتر استفاده کنید زیرا وجود یک شیء بزرگ خانه تان را کوچکتر نشان می دهد.
پارچه های ابریشمی و ظریف که احتیاج به مراقبت ویژه ای دارند فقط برای رویه کاناپه اتاق پذیرایی که از آن کم استفاده می شود مناسب هستند.در عوض بهتر است کاناپه اتاق نشیمن رویه ضخیم تری داشته باشد و جنس آن به گونه ای باشد که به راحتی تمیز شود. پارچه های طرح دار معمولاً کمی کثیف شدن یا لکه های کوچک را نشان نمی دهند و بعد از سالها استفاده، کمتر مستعمل به نظر می آیند.
اگر می خواهید رویه کاناپه دوام بیشتری داشته باشد بهتر است از چرم استفاده کنید. کاناپه های چرمی طرح ها و رنگ های متنوعی دارند و دیگر محدود به دو رنگ سیاه و قهوه ای نیستند.
برای بیشتر انواع اتاق ها، مخصوصاً اتاق های کوچک کاناپه ای با یک رنگ خنثی بسیار مناسب است. می توانید این کاناپه را با کوسن هایی با رنگ های تندتر تزئین کنید. البته اگر می خواهید کاناپه نقطه کانونی اتاق باشد می توانید از رویه هایی با رنگ های تند که بیشتر به چشم می آیند استفاده کنید. در این صورت بهتر است رویه کاناپه طرح دار نباشد.
هنگام خرید کاناپه در انتخاب یک جنس مناسب و با کیفیت بسیار دقت کنید. یک کاناپه خوب می تواند بین ۱۰ تا ۱۵ سال عمر مفید داشته باشد.

[نجمه افضلی ]
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید