جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

گلدان میوه‌ای


گلدان میوه‌ای
همواره روش رایج برای پرداختن به هر كاری به خصوص در صورتی كه ریشه هنری داشته باشد، بهترین و امكان پذیرترین راه ممكن نیست بلكه جایگاه ابتكار و نوآوری را نیز نمی توان نادیده شمرد. با به كارگیری كمی خلاقیت همان كار به گونه ای دیگر نیز انجام پذیر است. به عنوان مثال هنگامی كه تعدادی مهمان به خانه دعوت كرده اید، برای پذیرایی از آنها با میوه رایج ترین كار، چیدن انواع میوه های فصل در ظرفی مناسب است كه آن هم معمولاً با ذوق و سلیقه خانم خانه با چیدمانی زیبا در كنار هم صورت گرفته و یا علاوه بر آن از لوازم تزئینی دیگری مانند برگ های سبز، شمع و غیره استفاده می شود و یا به طور كلی آشنایی خانم هنرمند خانه باهنر میوه آرایی به سبد یا ظرفی پر از میوه های رنگارنگ فصل ولی با نمایی متفاوت برای هركدام منجر خواهد شد كه همه آنها به نوبه خود زیباست. ما نیز در اینجا قصد داریم به ارائه روشی دیگر از میوه آرایی بپردازیم كه بسیار آسان ولی غیرمعمول است.
- گلدان بلند سفالی
- اسفنج گل آرایی ۶ قالب
- مقداری خزه
- سیخ بلند بیگودی
- توری سیمی لانه مرغی ۱ متر
- سیخ چوبی كباب
- خلال دندان
- ۲ عدد نی باریك و بلند
- سیم باریك بدون روكش نیم متر
▪ نحوه تزئین: ابتدا مقداری روزنامه را مچاله كرده و سپس حجم داخل گلدان را تا نیمه عمق آن از روزنامه پر كنید. مابقی حجم باقی مانده تا به سطح گلدان را نیز با قالب های بریده شده اسنفجی كنید. دیگر قالب‌های اسفنجی را به گونه ای بر روی هم بچینید كه پس از انجام برش هایی كه از كنار آنها با چاقو صورت می گیرد، در نهایت مخروطی اسفنجی بر روی گلدان حاصل شود. البته برای آنكه این مخروط به همان ترتیب مورد نظر باقی بماند انجام چهار كار ضروری است:
۱- روزنامه های مچاله شده را با چسب حرارتی به هم و همچنین به دیواره داخلی گلدان بچسبانید.
۲- برای چسباندن اسفنج ها بر روی هم نیز از چسب حرارتی استفاده كنید.
۳- دو عدد نی موجود در مواد لازم را به صورت عمودی در كنار هم و از بالا در داخل اسفنج ها و در نهایت به داخل گلدان در میان كاغذهای مچاله شده روزنامه فرو كنید.
۴- توری سیمی را به دور این مخروط اسفنجی پیچیده و دو سر آن را با سیم های نازك به هم متصل كنید.
پس از آنكه از محكم شدن این مخروط در جای خود مطمئن شدید، نوبت به خزه ها می رسد. تمام سطوح این اسفنج مخروطی شكل پوشیده شده از توری سیمی لانه مرغی را با خزه بپوشانید. برای این منظور از سیخ های بیگودی استفاده كنید. آخرین مرحله، وصل میوه ها است. حال با توجه به ابعاد، وزن و شكل هر یك از میوه ها از خلال دندان، سیخ چوبی كباب و یا سیخ بیگودی استفاده كنید به این ترتیب میوه ها را در كنار یكدیگر بر روی خزه ها وصل كنید به گونه ای كه تمام سطح خزه با میوه پر شود.
▪ نكته: از آنجا كه با چیدن میوه های مختلف، این مخروط سنگین شده و احتمال افتادن آن وجود دارد، پیش از پر كردن داخل گلدان از روزنامه، مقداری قلوه سنگین ته گلدان بریزید. به این ترتیب بین وزن گلدان و مخروط میوه ای، توازن برقرار شده و مانع از افتادن گلدان می شود.
شما می توانید چند عدد از این گلدان های میوه ای درست كرده و در چند قسمت از فضای پذیرایی خانه‌تان قرار دهید. این نوع میوه آرایی برای مهمانی های بزرگ و جشن ها بسیار مناسب است.

الهام اسمعیلی
منبع : روزنامه شرق


همچنین مشاهده کنید