جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

آیینه،زیبایی ها را دو چندان می کند


آیینه،زیبایی ها را دو چندان می کند
آیینه وسیله ای است که معمولاً در هر خانه ای یافت می شود اما اگر کمی فراست به خرج دهید می توانید از آیینه ها استفاده ای بسیار بیشتر از دیدن خودتان ببرید. درواقع آیینه ها می توانند کارایی های مختلفی مانند بزرگتر نشان دادن خانه، افزایش نور محیط یا نشان دادن اشیای خاصی که در طرف دیگر اتاق و روبه روی آیینه قرار دارند، داشته باشند.یکی از مکان های مناسب برای نصب آیینه راهروی منتهی به در ورودی است. این راهرو غالباً به هال یا اتاق های دیگر منتهی می شود. با نصب یک آیینه روی دیوار راهرو با یک تیر دو نشان زده اید. هم فضا بزرگتری نشان داده می شود و هم می توانید هنگام خروج از خانه برای آخرین بار خود را در آیینه ببینید. همچنین نصب آیینه در گوشه ها یا انتهایی ترین بخش اتاق می تواند به میزان قابل توجهی اتاق را بزرگتر نشان دهد.
آیینه ای که در محل مناسب قرار گرفته باشد می تواند نور محیط را بیشتر کند. اگر احساس می کنید پنجره های منزل تان کم و یا کوچک است می توانید یک آیینه بزرگ روی دیوار مقابل پنجره قرار دهید. هر چند استفاده از این ایده زمانی توصیه می شود که پنجره تان رو به منظره ای زیبا باز می شود.
به طور کلی بهتر است آیینه را در مکانی قرار دهید که تصویری که در آن منعکس می شود خاص و زیبا باشد. به عنوان مثال آیینه می تواند مقابل یک تابلوی نقاشی زیبا، مجسمه ای بزرگ یا یک گلدان شاداب باشد.
اگر آیینه را روی یک میز قرار داده و به دیوار تکیه می دهید توجه داشته باشید که اشیایی که روی میز هستند تصویر قسمت پشت شان در آیینه می افتد. بنابراین بهتر است از وسایل تزئینی ای استفاده کنید که قسمت پشت شان نیز زیبا باشد. مانند چند شمع یا یک گلدان کوچک.
برای نصب آیینه های کوچک باید مانند تابلوها آنها را در ارتفاعی نصب کنید که همتراز با چشمان تان باشند. آیینه های قدی نیز می توانند در اتاق ها بسیار کاربردی و مفید باشند. شما می توانید حتی آیینه های قدی را پشت در کمد نصب کنید.

[نجمه افضلی ]
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید