شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

کابینت دیواری


کابینت دیواری
لوازم مورد نیاز:
مداد
خط كش فلزی
مقوای كارتن ضخیم
كاتر
چسب كاغذی پهن
چسب چوب
قلم مو
روزنامه
كاغذ سنباده نرم
رنگ آكریلیك یا گواش: سفید، آجری، قهوه ای روشن، آبی تیره.
یك قطعه اسفنج
تعدادی سنگ تخت شیشه ای
چسب آكواریوم
اسپری وارنیش آكریلیك
الگوها را به اندازه دلخواه به وسیله دستگاه فتوكپی بزرگ كنید. هر یك از الگوها را بریده و روی مقوا قرار دهید. با مداد طرح الگو را روی مقوا رسم كنید. طرح ها را با استفاده از كاتر و خط كش فلزی ببرید. از قسمت كف كابینت شروع كنید و مستطیل مربوط به كف را به دیواره آركدار پشت كابینت بچسبانید. برای چسباندن قطعات مقوا به هم از چسب كاغذی پهن استفاده كنید. سپس دیواره های كناری را به قطعه پشت آن بچسبانید. مستطیل بلندتر را كه برای بالای كابینت است ابتدا با دست لوله كنید تا حالت انحنای آرك را بگیرد سپس آن را باز كنید و در جای خود بچسبانید. صفحه جلوی كابینت را روی آن بچسبانید. در آخر طبقه وسط آن را در فاصله ۱۵ سانتی متری از كف كابینت بچسبانید.
مقداری روزنامه را با دست به صورت نوارهایی به عرض حدود ۵/۱ و طول ۵/۲ سانتی متر ببرید. با قلم مو یك لایه چسب چوب را كه كمی با آب رقیق شده است روی تمام سطح كابینت بزنید. نوارهای روزنامه را در مخلوط چسب چوب با كمی آب بزنید و روی كابینت بچسبانید به طوری كه كل سطح آن با نوارهای روزنامه پوشانده شود. این كار را ادامه دهید تا كابینت حداقل با ۴ لایه روزنامه پوشانده شود. آن را در جای گرمی قرار دهید تا كاملاً خشك شود.
سطح روی كابینت را كمی سنباده بزنید تا از ناهمواری های احتمالی صاف شود و سپس با یك دست رنگ سفید روی آن را بپوشانید تا حروف و طرح های روزنامه پوشانده شوند. پس از خشك شدن رنگ سطح روی كابینت را به جز قسمت های داخلی آن با رنگ آجری بپوشانید. صبر كنید تا رنگ خشك شود.
اسفنج را به مقداری رنگ قهوه ای روشن آغشته كنید و با آن روی سطح آجری و به ویژه لبه های كابینت به آرامی ضربه بزنید. بگذارید رنگ خشك شود. سطوح داخلی كابینت را با رنگ آبی رنگ بزنید. پس از خشك شدن رنگ سنگ های شیشه ای را با چسب آكواریوم مطابق تصویر روی كابینت بچسبانید و در آخر با اسپری وارنیش یك لایه وارنیش روی كل سطح كابینت بزنید. پس از خشك شدن كامل وارنیش كابینت آماده است.
منبع : روزنامه شرق


همچنین مشاهده کنید