پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

نقد و بررسی بازی Pro Evolution Soccer ۴


نقد و بررسی بازی Pro Evolution Soccer ۴
یک شوت محکم به سمت دروازه EA ، آیا این توپ گل خواهد شد؟ کمپانی Konami بعد از موفقیت بی نظیر نسخه قبل بازی بار دیگر با امکانات و ویژگی های جدید افزوده شده به بازی PES به میان طرفداران خود در کامپیوتر و سایر کنسول ها بازخواهد گشت...
▪ توسعه دهنده :
KCET
▪ ناشر :
Konami
▪ سبک :
ورزشی
▪ تاریخ انتشار :
۲۰۰۴/۱۰/۲۲
همانطور که اکثر شما مطلع هستید کمپانی Konami ساخت بازی پرطرفدار PES ۴ را آغاز کرده است. زمانی که این بازی برای اولین بار برای کامپیوتر روانه بازار شد در سبک خود انقلابی به پا کرد و به سلطنت بازی FIFA خاتمه داد و در حال حاضر اکثر افراد به برتری این بازی اعتقاد دارند. کمپانی Konami برای آنکه بازیی بی نظیر و بسیار موفق تر از قبل را بسازد تلاش بسیار زیادی را برای بالا بردن گرافیک بازی به کار بسته است و بر اساس گفته خود سازندگان در PES ۴ با گرافیک بسیار بالا و بی همتایی مواجه خواهیم شد. از جمله نکات دیگری که در این نسخه به آن توجه شده است حرکات بدون توپ بازیکنان و تحرک سازی آنان در زمین مسابقه می باشد. در عین حال کنترل بازیکنان راحت تر شده و ما با تسلط بیشتری در راستای گل زدن و شکست دادن تیم مقابل بر خواهیم آمد. یکی دیگر از مسایلی که سازندگان به آن اشاره کرده اند این است که اگر شما در نسخه های قبل از قیافه یک بازیکن او را می شناختید در این نسخه با توجه به حرکات و تکنیک هایی که آن بازیکن در زمین به نمایش در می آورد او را خواهید شناخت و بازکنان تکنیکی در میدان به سادگی شناخته می شوند از همه مهمتر همه بازکنان از توانایی های یکسان برخوردار نخواهند بود در حالی که گروهی از بازیکنان حتی تا پایان بازی با سرعت و تکنیک بالا به انجام بازی خواهند پرداخت ، گروهی دیگر از بازیکنان در طی مسابقه خسته شده و در اواخر بازی شکل یک بازیکن بی تاثیر را خواهند گرفت.
اگر دقت کرده باشید در بازی FIFA ما با تیم ها و باشگاههای بسیار زیادی روبرو هستیم به همین دلیل سازندگان PES ۴ نیز بیکار ننشسته و تعداد تیمهای حاضر در این نسخه را در حدود ۲۰۰ اعلام کرده اند. اگر دقت کرده باشید در نسخه های قبل این بازی داوری در میدان وجود نداشت و فقط صدای سوت او به نشانه خطا و کارت دادن او را در طول بازی مشاهده می کردیم اما در این نسخه داور در میدان حضور خواهد داشت و ما او را در طی انجام مسابقه خود مشاهده خواهیم کرد. علاوه بر همه این ویژگی ها جدید تغییرات عمده ای نیز در بخش Master League ایجاد شده و شاهد پیشرفت های عمده ای در آن خواهیم شد. نکته جالب تر در این بخش این است که بازیکن یک تیم در صورتی که در یکی از مسابقات مصدوم شود خطری همچون از دست دادن تمامی بازی های یک فصل را خواهد داشت.
در ضمن بخشی به نام My Best Eleven نیز در این نسخه مشاهده خواهد شد. شما در این بخش می توانید یک تیم رویایی برای خود بسازید. سازندگان تلاش هایی را نیز برای بالا بردن هوش مصنوعی از خود به کار بسته اند تا کار را برای بازیکنان در میدان مسابقه سخت تر کنند. البته در این نسخه نیز تاکتیک تیمی نقش بسزایی ایفا خواهد کرد. همانطور که در FIFA Soccer ۲۰۰۵ اهیمت خاصی به مهار اولیه توپ داده خواهد شد در PES ۴ نیز اهمیت زیادی به این موضوع داده شده است و بازکنان تکنیکی که دارای قدرت بدنی بالا نیز هستند توپ را با دقت بسیار بالایی مهار خواهند کرد و براساس همین ویژگی تیمی که دارای بازیکنان قویتر و تکنیکی تر باشد موقعیت های بیشتری نسبت به حریف را برای گلزنی خواهد داشت. در مجموع می توان گفت که کمپانی Konami برای بار دیگر قصد دارد تا موفقیت خود را در نسخه قبل تکرار کرده و هیجان بی نظیری را در این نسخه برای علاقه مندان بازی های فوتبال ایجاد کند.


منبع: www.bazidot.com
منبع : شبکه فن اوری اطلاعات ایران


همچنین مشاهده کنید