جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

ازدواج پایدار


ازدواج پایدار
حفظ رابطه صحیح با گذشت زمان اغلب دچار مشکل می شود. از این رو توجه به نکات زیر، برای داشتن رابطه ای سالم و طولانی مدت ضروری است.
▪ پذیرش واقعیت: پس از ازدواج نیز افراد می توانند زندگی سابق خود را ادامه دهند. برای مثال لازم نیست حتماً شغل، کلاس آموزشی و.‎.‎. را رها کرده و تمام وقت خود را به همسرشان اختصاص دهند. به جای این کار بهتر است با برنامه ریزی، زمان با هم بودن را تنظیم کرده و به امور شخصی خود نیز بها دهند.
▪ حفظ رابطه با افراد مجرد: در صورتی که زوج ها پس از ازدواج با افراد مجرد قطع رابطه کرده و فقط با متأهلین رابطه برقرار کنند، بطور ناخودآگاه زندگی پس از مدتی خسته کننده می شود و بحث بر سر مسائل اقتصادی و ‎.‎.‎. آنها را کسل می کند. پس بهتر است زوج های جوان رابطه خود را با دوستان، همکاران، همسایه ها و.‎.‎. حفظ کنند.
▪ احترام به خانواده همسر: اگرچه ممکن است خانواده همسر بیش از حد خسته کننده، شلوغ، مداخله گر و.‎.‎. باشند، اما در هر صورت خانواده و پدر و مادر همسر شما هستند. زوج ها باید همواره با رویی گشاده از آنها استقبال کنند. تنها کافی است به خاطر داشته باشید که این افراد همسرتان را پرورش داده اند.
▪ مشاجره سالم: پس از ازدواج دیگر روش هایی مانند گریه، پاسخ ندادن به تلفن همسر، کوبیدن در و.‎.‎. مؤثر نبوده و زوجین باید سعی کنند مشاجرات و مشکلات خود را با آرامش و روش معقول حل کنند.
خود را مانند یک تیم در نظر بگیرند: تشویق همسر و حمایت از او در دستیابی به اهداف و آرزوها باعث می شود همواره زوجین این احساس را داشته باشند که در رسیدن به هدف کسی را در کنار خود دارند. آنها باید بدانند که منافع و زیان های آنها دیگر با هم یکی شده است.
▪ تشکر: زوجین باید به خاطر تلاش ها و اقدامات همسرشان از او تشکر کرده و با یادآوری خاطرات روزهای اولیه آشنایی اجازه ندهند فضای یکنواختی بر زندگی آنها حاکم شود.

[نیما روایی]
منبع : همشهری انلاین


همچنین مشاهده کنید