جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

لحظه های ناب


لحظه های ناب
عشق چیست ؟ معشوق کیست ؟ آیا بودن با کسی یا ازدواج با او همان عاشق بودن است ، آیا عشق بازی به این معناست که عاشق هستید ؟ میلیون ها انسان متاهل هستند . هر روزه میلیون ها انسان با یکدیگر همبستر می شوند ، اما تنها عده ی معدودی از آنان عاشق اند .
معشوق واقعی کسی است که معنای تعهد واقعی را درک کند و در حرکتی هدفمند ، مستمر و همیشگی از صمیمیت شرکت جوید .
شما هنگامی به معنای واقعی کلمه عاشق اید که موهبت معشوق را قدر بدانید و آن را ارج بنهید و این موهبت را در هر روز از زندگی تان جشن بگیرید .
عاشق کسی است که معشوق را متعلق به خود نداند و همواره به یاد داشته باشد که معشوق به امانت از جانب کائنات و جهان هستی نزد او سپرده شده است . چنان چه از او به خوبی مراقبت و حمایت نکند ، او را از دست خواهد داد . هنگامی که با معشوق خود به اندازه ای و به گونه ای کمتر از استحقاق او رفتار کنید ، او را به لحاظ احساسی و عاطفی از دست خواهید داد . به لحاظ فیزیکی - جسمانی نیز او را برای همیشه از دست می دهید .
شما هنگامی عاشق هستید که درک کنید هیچ یک از تبادلات و مراودات شما با معشوق کم اهمیت نیستند و قادرند تا شادی یا غم و اندوه را برای او به همراه بیاورند . یک یک تعاملات شما می توانند ارتباط میان شما را مستحکم تر کنند یا تضعیف نمایند .
هنگامی که فراموش می کنید معشوق تان هدیه ای است از جانب خدا ، دیگر عاشق نیستید . هنگامی که یکدیگر را گرامی نمی دارید ، عشق را از یاد برده اید .
یک روز صبح از خواب برمی خیزید و در حالی که نگاهی به همسرتان می اندازید ، به خود می گویید : "او را هنوز دوست دارم ، اما احساس عاشق بودن نمی کنم" . این احساسی است بس ناخوشایند . حالا دیگر ارتباط و پیوند مقدس میان قلب هایتان گسسته و جای آن را تنهایی و تهی بودن پر کرده است . ممکن است همچنان ، بستر ، خانه یا خانواده ای مشترک داشته باشید ، اما از شور و شعف و شادمانی خبری نیست . در چنین شرایطی دیگر ، عاشق نیستید . بلکه تنها همخانه یا هم اتاق هستید .
خارج شدن از عشق و از دست دادن آن جاذبه ی مغناطیسی چیزی نیست که یک شبه اتفاق افتاده باشد . این اتفاق تنها هنگامی به وقوع می پیوندد که از آن لحظه یکدیگر را بدیهی می پندارید و برای یکدیگر عادی و یکنواخت می شوید . هنگامی که دیگر مثل عشاق فکر نمی کنید و مثل عشاق رفتار نمی کنید ، دیگر عاشق نیستید .
چنان چه می خواهید عاشق باشید و عاشق بمانید ، نیازمند لحظه های ناب هستید .
لحظه های ناب لحظه هایی هستند که توجه خود را تمام و کمال به معشوق و عشقی که میان شما جریان دارد ، معطوف کرده اید و با تمامی وجود در لحظه ی اکنون و آنچه در آن اتفاق می افتد ، حضور دارید و آزادانه ارتباط قلبی برقرار کرده اید و به احساسات خود اجازه می دهید تا آزادانه جریان یابند . لحظه های ناب را می توانید به هنگام عشق بازی یا صرف صبحانه تجربه کنید . عشق ناب آن است که همواره به معشوق ، رابطه و نیز خودتان توجه داشته باشید . مشکل بیشتر ما آن است که به طرزی خودکار و غیر ارادی بی آنکه خودمان نیز متوجه باشیم ، با بی توجهی و بی فکری و بدون احساس زندگی می کنیم . ما باهم صحبت می کنیم ، همدیگر را در آغوش می گیریم ، با همدیگر عشق بازی می کنیم ، آن هم بی آنکه به آنچه می گوییم و انجام می دهیم کوچکترین توجهی داشته باشیم . در عوض نگران کارهایی هستیم که باید آنها را انجام بدهیم ، تلفن هایی که باید بکنیم ، مشکلات بچه ها ، و خلاصه هر چیز دیگری به جز آن چه باید فقط به آن توجه داشته باشیم ؛ یعنی عشق ورزیدن .
به طور کلی ایجاد لحظه های ناب یعنی بودن در لحظه و مکان اکنون با تمام وجود .
هنگامی که به قدر کافی لحظات ناب و حقیقی را در رابطه یا ازدواج خود تجربه نمی کنید ، رابطه را می خشکانید . می توانید هر لحظه را در کنار هم و در حضور هم سپری کنید ؛ اما چنان چه در لحظه ی اکنون حضور واقعی نداشته باشید هرگز باهم نبوده اید .
نهایتا این تنها لحظات ناب هستند که به رابطه یا ازدواج شما عمق و معنا می دهند و به احساس عشق شما ماندگاری می بخشند .

http://delsoookhte.blogfa.com/cat-۲.aspx
توسط پویا روحی علمداری
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید