جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

گرید؛ رسانه آموزشی قدرتمند


گرید؛ رسانه آموزشی قدرتمند
با فن‌آوری جدید Grid اینترنت دیگر وسیله‌ای نخواهد بود که صرفا به کار ارسال ایمیل یا داشتن وب سایت خلاصه بیاید، بلکه مواجهه ما با اینترنت دگرگون خواهد شد. این سیستم در واقع مجموعه ای از نرم‌افزارها، سخت‌افزارها و جریان‌های اطلاع‌رسانی است که به کاربر امکان استفاده کامل و همزمان از بانک‌های اطلاعاتی پراکنده را می‌دهد.
شما با دانلودکردن یک محافظ نمایشگر مخصوص به‌ کامپیوترهای شخصی خود اجازه می‌دهید که وقتی از آن استفاده نمی‌کنید، به ‌شبکه جهانی متصل شود و به ‌سیستم‌های بزرگ تحقیقاتی اجازه دهد از منابع آزاد آن استفاده کنند. تصور کنید اگر از منابع سخت‌افزاری این همه کامپیوتر غیرفعال استفاده شود و همه را بتوان در یک کامپیوتر جمع کرد، چه دستگاه پرقدرتی به دست خوهد آمد.
تکنولوژی Grid که در سال ‌١٩٩٦ اولین گام‌های آن درجهت اینترنت نسل بعد برداشته شد حاصل تلاش دسته جمعی دولت آمریکا، دانشگاه‌ها و مراکز علمی ‌و نیز شرکت‌های خصوصی نظیر لوسنت، سیسکو و لورتل است. این پدیده با برخورداری از بهترین و سریع‌ترین امکانات جست و جو، سرعت بسیار بالا و داشتن امکانات قوی برای هر نوع تحقیق علمی‌ اینترنت را دگرگون خواهد کرد.
از سال ‌١٩٩٦ گریدها ارتباطات بسیار سریعی را میان دانشکده‌ها، مراکز آموزشی، صنعتی و دولتی به منظور ایجاد قابلیت عظیم شبکه‌ای جهت پژوهش و توسعه، امکان آزمودن محصولات فیبری و روترها و ایجاد سرویس‌های جدید شبکه و نرم افزارهای مربوط به اینترنت استاندارد فعلی فراهم کرده‌اند.
ایجاد ارتباط دو سویه از راه دور از جمله ویژگی‌های کلیدی این فناوریست که آن را به یک رسانه آموزشی قدرتمند تبدیل کرده است. این ویژگی منحصربه فرد، کارایی بسیار بالایی را برای سازمان‌ها و موسسات تحقیقاتی به همراه داشته است.
منبع : خبرگزاری ایسنا


همچنین مشاهده کنید