پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

تخصیص دقیق منابع مالی؛ دستاورد اجرای صحیح طرح تحول


تخصیص دقیق منابع مالی؛ دستاورد اجرای صحیح طرح تحول
مشکلات مربوط به توزیع کالا و عدم بهره‌وری مناسب از نیروی کار، موجب فاصله گرفتن کارکرد بازار از مسایل اقتصادی شده است. این مشکلات که هر روز بیش از پیش در اقتصاد کشورمان رخ می نمایانند، مسؤولان را به این باور رسانده‌اند که ادامه روند فعلی، اداره مملکت را در آینده با مشکلات بیشتری مواجه خواهد کرد و باید برای رفع آن‌ها از هم‌اکنون اقدام کرد.از این رو طرحی که در راستای ایجاد تحول اقتصادی از سوی رییس‌جمهور پیشنهاد شده است، باید با در نظر گرفتن شرایط کنونی کشور اجرا شود تا اصلاح سیستم اقتصادی به‌شکلی بهتر و موثرتر به انجام برسد.
اجرای صحیح و به‌موقع این طرح که از جمله مهمترین محورهای آن، هدفمند کردن یارانه‌ها است، می تواند موجب تخصیص صحیح و دقیق منابع مالی در کشور ‌شود و آینده بهتر و روشن‌تری را برای اقشار مختلف جامعه رقم بزند.
اما با این حال این را هم باید در نظر داشت که نمی‌توان تمام جوانب این طرح را به صورت همزمان انجام داد. این طرح باید با حوصله و تامل اجرایی و عملیاتی شود و از تجارب سایر کشورها نیز در این زمینه نباید غافل شد.
در پایان باید یادآور شد که اقتصاد کشور ما دارای مشکلات ساختاری و ریشه‌ای است و بیکاری و تورم موجود از پیامدهای منفی همین مساله است. اما وقتی می‌توان به رفع این چالش‌ها از طریق اجرای طرح تحول اقتصادی در کشور امید بست که روی آن یک وفاق ملی حاصل شده باشد.
منبع : روزنامه پول


همچنین مشاهده کنید