چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

۱۲ آبان: در شهر چه گذشت؟!


۱۲ آبان: در شهر چه گذشت؟!
سانحه رانندگی از جمله اتفاقات ناگواری است که علاوه بر تهدید سلامت سرنشینان خودرو و عابران، هزینه و وقت زیادی را تلف می‌کند.
این در حالی است که وجود برنامه‌ریزی در بخش‌هایی که مربوط به عوامل اجرایی می‌شود، می‌تواند تا حدود زیادی از اتلاف وقت جلوگیری کند.
تعدادی از شهروندان در تماس تلفنی با ستون در شهر چه خبر اعلام کرده‌اند که پس از تصادف، افسران راهنمایی و رانندگی از کشیدن کروکی در محل خودداری می‌کنند و آن را به پایگاهی که در نزدیکی محل تصادف قرار دارد ارجاع می‌دهند.
این در حالی است که در گذشته، کشیدن کروکی در محل تصادف انجام می شد و به این ترتیب افراد مجبورنبودند زمان جداگانه‌ای را برای دریافت کروکی تلف کنند.
از سوی دیگر در صورتی که راننده خودرویی که تصادف کرده تنها باشد، باید خودرو را که احتمالا وضعیت مناسبی ندارد رها کرده و به این محل برود تا کروکی را دریافت کند.
علاوه بر این گاهی چند تصادف همزمان در یک منطقه اتفاق می‌افتند و این پایگاه‌ها به اندازه‌ای شلوغ می‌شوند که رانندگان باید برای دریافت کروکی در صف معطل بمانند.
● سرویس غیررایگان
از وقتی رستوران‌ها به پیک موتوری برای تحویل غذا مجهز شده‌اند، خیلی‌ها ترجیح می‌دهند به جای بیرون رفتن از خانه و کلافه شدن در ترافیک سنگین غذا را به رستوران مورد نظر سفارش داده و با پیک آن را دریافت کنند.
هرچند در گذشته، رستوران‌ها برای ارسال غذا هزینه‌ای دریافت نمی‌کردند؛ اما اخیرا تعدادی از رستوران‌ها حتی برای مسیر‌های کوتاه هم هزینه پیک را جدا از هزینه غذا محاسبه کرده و آن را از مشتری طلب می‌کنند.
این در حالی است که این رستوران‌ها شعار تحویل رایگان در محل را هنوز با حروف درشت روی برگه‌های تبلیغاتی خود می‌نویسند و مشخص نیست این رایگان بودن شامل چه مسیری می‌شود.
با توجه به اینکه رستوران‌های مورد نظر حتی برای سفارش مشتری چند کوچه بالاتر یا پایین‌تر از محل رستوران هم هزینه دریافت می‌کنند، احتمالا مقصود آنها از تحویل رایگان تنها برای افرادی است که در محل رستوران غذا را تحویل می‌گیرند!
● کمبود سرعت‌‌گیر‌های فداکار
با اینکه اغلب راننده‌ها از وجود سرعت‌گیر‌ها دل خوشی ندارند و به محض دیدن آنها یاد بدهکاری‌های خود به جلو‌بندی ساز‌ سر محل می‌افتند، عابران پیاده و راننده‌های محتاط همگی نظری مخالف آنها دارند.
به نظر گروه دوم - رهگذران و راننده‌های محتاط- چنانچه سرعت‌گیر‌ها فداکاری نکنند و برای نجات رهگذران روزی چند هزار بار زیر لاستیک‌ خودرو‌ها نروند، معلوم نیست آمار‌ تصادف‌های منجر به جرح و مرگ چند برابر افزایش می‌یابد.
به هر حال به نظر می‌رسد تا زمانی‌که تعداد راننده‌های بی‌احتیاط به میزان قابل توجهی کاهش نیابد، تنها راه چاره برای کنترل سرعت آنها نصب سرعت‌گیر است.
این در حالی است که به نظر بسیاری از شهروندان، در نزدیکی مدارس و مسیر‌های پر رفت و آمد، کمبود سرعت‌گیرهای فداکار همچنان احساس می‌شود.
● مترسک‌‌ها
از وقتی نوع خوش تیپ مترسک‌های سر جالیز، با نام دهن‌پر کن «مانکن» وارد ویترین مغازه‌ها شدند فروش لباس‌های معیوب و بدقواره افزایش یافته.
ماجرا از این قرار است که شهروندانی که به دنبال لباسی خوش‌دوخت و به اصطلاح دارای تن‌خوری مناسب هستند، به محض دیدن لباسی که یکی از این مترسک‌های جذاب به تن کرده است فورا مجذوبش می‌شوند و آن‌را می‌خرند.
غافل از اینکه همیشه لباس‌های وصله پینه‌ای نصیب مترسک‌ها می‌شود؛ چه در جالیز باشند و چه در ویترین مغازه‌ها.
استناد این وصله پینه شدن انواع و اقسام سنجاق‌ها و سوزن‌هایی است که فروشنده‌ها برای خوش‌تیپ شدن مانکن‌ها به لباس آنها می‌زنند.
این سنجاق‌ها تمام عیب و ایراد‌های شلوار‌، پیراهن، مانتو و حتی کت و شلوار آنها را می‌پوشاند. هرچند این قضیه را نمی‌توان به تمام بوتیک‌ها تعمیم داد؛ اما با این ترفند قناسی‌های لباس‌ از نظر‌ها مخفی می‌شود.
منبع : همشهری آنلاین


همچنین مشاهده کنید