چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

صندوق های پست الکترونیک بزرگترین حفرهء امنیتی در سازمانها


صندوق های پست الکترونیک بزرگترین حفرهء امنیتی در سازمانها
نامه های الکترونیک به دلیل ماهیت محرمانه و نیز به دلیل عدم کنترل سخت گیرانه، با عبور از سایتهای امنیتی، شبکه های بزرگ سازمانی را با تهدید مواجه می کنند.
جدیدترین بررسیهای یک موسسه امنیتی نشان می دهد که طی سه ماه گذشته، فقط ۶درصد از نامه های الکترونیک وارد شده به شرکتها و سازمانهای بزرگ محتوای ارزشمند و قابل پیگیری داشته اند.
● شرکت امنیتی
panda security در این بررسیها، نتایج جالب توجهی را به دست آورده است که با توجه به آن، نامه های دوستانه، پیغام های شخصی کارکنان و نیز هرزنامه ها، بیش از ۹۴درصد نامه های موجود در صندوق های سازمانی پست الکترونیک را تشکیل می دهند.
بنابر اعلام این مرکز امنیتی و براساس اطلاعات جمع آوری شده از ابزار امنیتی panda trustlayer Mail نزدیک به دو درصد کل نامه های سازمانی، با هدف ایجاد مستقیم آلودگی و اجرای حملات مخرب، به مراکز بزرگ اداری و تجاری فرستاده می شوند که در صورت بی احتیاطی کاربران متصل به شبکه های گسترده و نیز ضعف سایتهای امنیتی، موجب بروز مشکلات جدی و خسارتهای قابل توجه می شوند.
علاوه بر این، روزانه بیش از ۳۳۰هزار رایانه سازمانی با آلوده شدن به کدهای مخرب Bot و قرار گرفتن در شبکه های زنجیره ای «بات نت»، خود به ارسال کننده فعال هرزنامه تبدیل می شوند.
پاندا گزارش داده است که معرفی داروهای افزایش میل جنسی خود به تنهایی عنوان ۲۳درصد از کل هرزنامه های جهان را به خود اختصاص داده و پس از آن داروهای متفرقه، وامهای بانکی و کالاهای ارزان قیمت مهمترین موضوعات مورد توجه هرزنامه نویسان بوده است.
کارشناسان امنیتی بر این عقیده اند که هرچند ابزار و سیاست های نسبتا موثری برای کنترل و مدیریت صندوق های پست الکترونیک وجود دارد؛ اما با این حال این صندوق ها به عنوان مهمترین و بزرگترین حفره امنیتی در شبکه های گسترده باید مورد نظارت دقیق و دائم مدیران شبکه قرار داشته باشند.کلیه مدیران شبکه های محلی و گسترده می توانند برای ارزیابی امنیت در صندوق های سازمانی پست الکترونیک به آدرس http:.. wwwpandasecurity com. enterprise. solutions.trustlayer مراجعه کنند.

منبع خبر:
panda security press Room
مترجم:
اسماعیل ذبیحی
منبع : روزنامه کیهان


همچنین مشاهده کنید