چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

در دل مشکلات، مهمترین درس زندگی ما نهفته است


در دل مشکلات، مهمترین درس زندگی ما نهفته است
▪ بیایید لحظه‌ای درباره زندگی خودمون فکر کنیم و به یاد بیاوریم که مهم‌ترین درسی که از زندگی گرفتیم چه بوده است؟‌ توانمندی‌ها و با ارزش‌ترین ابعاد وجودیمون رو چطور کسب کردیم؟ اگه توی زندگی با موانع و مشکلات برخورد نکرده بودیم آیا می‌تونستیم توانمند بشیم؟ البته این به این معنی نیست که باید به مشکلات عشق بورزیم، اما وجود مشکلات توی زندگیمون یک حقیقت انکارناپذیر است.
▪ اگه بخوایم منصفانه به مشکلات نگاه کنیم، اونها در واقع هدایا و موهبت‌هایی هستند که لباس‌های مبدل پوشیدن. در دل این مشکلات مهمترین درس زندگی ما نهفته است. اگه با این دید به موانع نگاه کنیم به این حقیقت پی می‌بریم که چالش‌ها،‌ شرایط رشد رو برای ما فراهم می‌کنند. اگه حل اونها دشوار نباشه به این معناست که موثر نیستند و درسی عبرت آموز به همراه ندارن.
▪ مشکلات و موانع معایب و کاستی‌هامون رو به رخمون می‌کشند.
▪ مشکلات و موانع به ما نشان می‌دهند که کدوم درس‌های زندگی رو هنوز خوب نیاموختیم.
▪ مشکلات و موانع کلید حساسیت ما رو روشن می‌کنند. دردها رو تازه می‌کنند و از ترفندهایی دردناک و ترسناک برای جلب توجه ما استفاده می‌کنند. اونها ما رو مجبور می‌کنند که از خواب غفلت بیدار شیم و با آنچه از اون رویگردونیم و فراری بودیم روبرو بشیم.
▪ اگه توی زندگی با مشکلات و موانع روبرو نبودیم هرگز اقتدار رو نمی‌آموختیم.
▪ چنانچه با چالش‌ها روبرو نمی‌شدیم هرگز انعطاف‌پذیری رو یاد نمی‌گرفتیم. هرگز صبر و بردباری در زندگی نداشتیم. هیچ زمان به ثبات قدم و استقامت و پشتکار نمی‌رسیدیم. ایمان نقشی در زندگیمون نداشت و مهم‌تر از همه اگه درد نمی‌کشیدیم هرگز عشق و محبت و شور را نمی‌آموختیم.
▪ پس به این نکته واقف باشیم که چالش‌ها بزرگترین درس‌های زندگی رو به ما می‌دهند. چالش‌ها،‌ شرایط رشد را برای ما فراهم می‌کنند.
منبع : خبرگزاری ایسنا


همچنین مشاهده کنید