چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

برخی دیگر از رویدادهای ۲۸ اکتبر


● ۱۶۳۶: دانشگاه هاروارد در کامبریج ماساچوست تحت نام کالج «جان هاروارد» تاسیس شد که نخستین موسسه آموزش عالی امریکا است و دومین آن دانشگاه «کالج ویلیام اند مری» در ویرجینیا است. جان هاروارد یکی از موسسان کالج هاروارد بود.
● ۱۷۹۰: ایالت نیویورک با دریافت ۳۰ هزار دلار از دعاوی خود که سرزمین «ورمانت» وابسته به آن ایالت است صرفنظر کرد و ورمانت به صورت یک ایالت جداگانه اعلام موجدیت کرد.
● ۱۷۹۳: «الی ویتنی» در کارولینای شمالی ماشین پنبه پاک کنی (جین) را که ساخته بود به ثبت رسانید.
● ۱۹۰۴: انگشت نگاری برای تشخیص هویت رسمیت یافت که از دهه آخر قرن بیستم آزمایش DNA وسیله دیگری برای تشخیص هویت شده و بعدا خواندن اعضای ظاهری بدن توسط رایانه بر آن دو اضافه گردیده است.
● ۱۹۱۸: در پی فروپاشی امپراتوری اتریش که نتیجه جنگ جهانی اول بود که خود اتریش مسبب ان بود چک اسلواکی اعلام استقلال کرد
● ۱۹۲۲: موسولینی زمام امور ایتالیا را به دست گرفت.
● ۱۹۴۰: نیروهای ایتالیا که در پی اعمال اقتدار باستانی این کشور بر حوزه مدیترانه بودند از طریق آلبانی خاک یونان را مورد حمله قرار دادند. این حمله به نتیجه نرسید
● ۱۹۲۹: برای نخستین بار یک نوزاد در هواپیمای در حال پرواز (برفراز فلوریدای امریکا) به دنیا آمد و از آن پس سوار شدن بانوان حامله در هواپیما دارای ضابطه شد.
● ۱۹۶۲: خروشچف رهبر وقت شوروی پس از سازش با کندی رئیس جمهوری وقت امریکا دستور پیاده کردن سکوهای پرتاب موشک در کوبا و باز گرداندن انها را به شوروی صادر کرد.
منبع : تاریخ ایران و جهان در این روز


همچنین مشاهده کنید