پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

مدیریت داده ها از راه دور


مدیریت داده ها از راه دور
پایگاه های داده (DataBase) به ابزار و برنامه هایی گفته می شود که در آن ها از اطلاعات و داده ها نگهداری می شود. به عنوان مثال تمامی وب سایت های اینترنتی که به صورت Dynamic برنامه نویسی شده اند و اطلاعات در آن ها همیشه درحال تغییر است دارای پایگاه های داده هستند. پایگاه های داده مختلفی برای برنامه نویسان موجود است که با زبان های مختلف برنامه نویسی تحت وب سازگاری دارند. به گزارش واحد مرکزی خبر پایگاه هایی همچون ،Microsoft SQL Server Oracle، PostgreSQL، MySQL و ... در اختیار برنامه نویسان قرار دارد تا به کمک آن ها اقدام به ساخت سایت ها کنند.
استفاده از این پایگاه های داده روش های گوناگونی دارد که یکی از این روش ها دسترسی به آن ها از راه دور است که به این دسترسی در اصطلاح Remote Access می گویند. برای ایجاد این نوع دسترسی می توان از نرم افزارهای مختلفی که برای هر یک از این نوع databaseها طراحی شده است، استفاده کرد.
EMS SQL Manager for MySQL نام نرم افزاری از شرکت معروف Electronic Microsystems است که با نام اختصاری EMS در اینترنت فعالیت می کند. این شرکت در زمینه ساخت نرم افزارهای گوناگون در زمینه کنترل و مدیریت بر پایگاه های داده به صورت Remote فعالیت می کند.
به کمک این نرم افزار می توانید با اتصال به پایگاه داده خود اقدام به ویرایش اطلاعات مربوطه کنید. همچنین این نرم افزار از امکانات مدیریتی زیادی برای کنترل و نظارت بر جزئیات کار برخوردار است.
از ویژگی های این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره کرد: پشتیبانی از اطلاعات به صورت کامل، برخورداری از رابط گرافیکی کاربری جدید و زیبا برای انجام دستورات، قابلیت IMPORT اطلاعات در Database و توانایی ذخیره سازی اطلاعات از سرور به فرمت های Text،HTML،PDF،Word،access، Excel و .... علاقه مندان به دانستن اطلاعات بیشتر در خصوص این نرم افزار و دانلود آن می توانند به سایت www.p۳۰world.com مراجعه کنند.
منبع : روزنامه خراسان


همچنین مشاهده کنید