جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

شمع بستنی با شکلات


شمع بستنی با شکلات
● شمع بستنی با شکلات
۱. توضیحات ذوب موم را ببینید. حدود ۸/۳ سانتی‌متر از مکعب موم را روی بخارآب ذوب کنید. دو رنگ قرمز و سبز مخصوص شمع را اضافه کنید و یک موم قهوه‌ای مایل به قرمز بسازید.
۲. وقتی‌که موم به‌طور کامل ذوب شد آن را با قاشق یا اینکه با خود ظرف روی موم زده شده و سرد شده بریزید و قبل از اینکه به آن دست بزنید و یا اینکه با انگشت رنگ‌آمیزی نمائید بگذارید تا موم به‌طور کامل سرد شود.
● شمع بستنی قهوه‌ای
۱. لیوان بستنی‌خوری را تا لبه با موم زده شده پر کنید. وقتی هنوز موم نرم است، فتیله‌ای را که وسط آن سیم دارد در موم فرو کنید، دقت کنید که موم به اندازه کافی باید نرم باشد تا فتیله داخل آن شود و سپس خوب سفت شود.
۲. بعد از اینکه فتیله در جای خود قرار گرفت بگذارید تا مردم به‌طور کامل سرد شود. می‌توانید شمع را در فریزر قرار دهید تا مرحله سرد شدن سریع انجام گیرد.
۳. وقتی شمع سرد شد، با یک قاشق پلاستیکی مقدار موم زده شده بیشتری روی موم سرد شده و اطراف فتیله قرار دهید. و روی آن را همانطور که موم اضافه می‌کنید یک فرم دالبر و فرورفتگی ایجاد کنید تا به شکل بستنی واقعی ظاهر شود. وقتی شکل موردنظر را به‌دست آورید بگذارید تا موم به‌طور کامل سرد شود.
● شمع بستنی قیفی
۱. توضیحات ذوب موم را ببینید. با چند بار غوطه‌ور کردن قیف بستنی در موم ذوب شده آن را مهر و موم (بتونه) کنید و سپس آن را برگردانید تا موم اضافه آن گرفته شود.
۲. وقتی‌که از سرد شد موم زده شده و فتیله را در قیف طبق مرحله ۱ شمع بستنی قهوه‌ای اضافه کنید.
● شمع شکلاتی
۱. لیوان بستنی را تا لبه با موم زده شده قهوه‌ای مایل به قرمز پر کنید به خاطر دارید که رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز را با اضافه کردن دو رنگ قرمز و سبز به‌دست آورید سپس فتیله‌ای را که در مرکز آن سیم وجود دارد در وسط شمع قرا ردهید و بگذارید تا به‌طور کامل سرد شود.
۲. روی آن را با موم زده شده سفید بپوشانید و مانند تصویر آن را فرم دهید. قبل از اینکه موم زده شده سفید به‌طور کامل سرد شود نی قابل خم شدن را تا نیمه در گیلاس درست کردن فرو کنید و موم شکلاتی را داخل قیف ریخته روی آن را تزئین کنید و یا اینکه با موم رنگی رنده شده روی آنها را فرم دهید طول فتیله را هم به اندازه مورد نیاز قیچی کنید.
● شمع کیک اسفنجی
۱. توضیحات ذوب موم را ببینید.
۲. با قیچی با لای یک پیمانه یا هر ظرفی پلاستیکی که در دسترس دارید ببرید داخل ته و بدنه آن را با کمی روغن مایع چرب کنید و کنار بگذارید. قالب کاغذی کیک را در موم ذوب شده شفاف چند بار فرو کنید و سپس آن را در ته ظرف پلاستیکی که آماده کرده بودید قرار دهید تا سفت شود.
۲. نگهدارنده فتیله را ببینید، فتیله مربع را در نگهدارنده گذاشته و آن را در ته و مرکز قالب کاغذی کیک قرار دهید. موم ذوب شده را در قالب بریزید و بگذارید تا شمع به‌طور کامل سرد شود و سپس از داخل قالب پلاستیکی بردارید.
۴. توضیحات موم زده شده را ببینید.
۵. موم زده شده صورتی را بالای آن و اطراف فتیله بریزید و آن را فرم دهید، قبل از اینکه سرد شود گیلاس مومی را فتیله زده و روی موم صورتی نرم فشار دهید و روی آن را با دانه‌های رنگی خریداری شده از قنادی تزئین کنید و فتیله را به اندازه طول مناسب ببرید.
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید