جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

بهترین باشید، کینه‌توزی نکنید و ...


بهترین باشید، کینه‌توزی نکنید و ...
«راه‌های زیادی غیر از به دست و پا افتادن برای بازسازی پل‌های خراب شده بین شما و بهبودی رابطه‌تان وجود دارد.»
جَو را آرام کنید؛ برای بهبود بخشیدن به رابطه با رییستان، به دنبال فرصتی باشید که با او رودررو صحبت کنید. به هیچ عنوان درمورد دلیل اصلی این کدورت با همکارانتان صحبت نکنید. محل کار همانقدر که محلی برای بهانه‌جویی است، به نوعی یک تراژدی شکپیری هم هست!
پس وقتی مشکلاتتان را پیش خودتان نگه می‌دارید، حتماً شخصاً و تنها با رییستان صحبت کنید. دلیل نارضایتی و شکایت خودتان را به او بگویید و درمقابل به حرف‌های او هم گوش دهید. رییستان خیلی خوشحال خواهد شد که کارمندش اینقدر رک و درعین حال محترمانه حرف‌هایش را با او درمیان می‌گذارد. این راهکار برای بازسازی رابطه بسیار موثر و کارآمد است.
به خودتان نگیرید؛ کمی‌به بالا و پایین‌های سابقه کاری خود فکر کنید: آیا تابه حال شده بود بدون اینکه خودتان بخواهید به شما مرخصی دهد؟ آیا آخرین پاداشتان خوب بوده است؟ آیا وقتی کاری را خوب انجام می‌دهید، تحسینتان می‌کند؟ اگر اینطور است، پس زیاد این حرف او را که باعث ناراحتیتان شده جدی نگیرید. بدانید که کار کردن همیشه بالا و پایین داشته است. برای بازسازی رابطه‌تان بگذارید بداند که برایتان نحوه رفتار او مهم است.
بهترین باشید؛ پاداش‌هایی که رییستان می‌دهد، گزارش‌های او از عملکرد کاری شما و از این قبیل بر مبنای این انجام می‌شوند که شما و گروهی که در آن کار می‌کنید چطور خودتان را در آن کار نشان داده باشید. اگر تلاش کنید و نتایج خوبی برای شرکت رقم بزنید، رابطه‌تان به خودی خود ترمیم می‌شود. دو صد گفته چون نیم کردار نیست! کسی که حرف می‌زند شاید وعده و وعیدهای پوچ و توخالی تحویل رییس می‌دهد، اما وقتی با عمل موفقیتتان را نشان رییس می‌دهید، به او ثابت می‌کنید که فرد ارزشمندی برای آن شرکت هستید.
کینه‌توزی نکنید؛ از قدیم گفته‌اند، افراد کمی‌ هستند که فرق بین مانع و فرصت را می‌دانند و می‌توانند از هر دو اینها به عنوان پلی برای پیشرفت استفاده کنند. کینه یک مانع است که بین شما و رییستان قرار می‌گیرد، منتها این مانع تا زمانی آنجاست که خود شما بخواهید. رابطه را بهبود بخشید، حتی اگر به غرورتان برخورده باشد.
خلاصه اینکه تنها راه برای بازسازی رابطه با رییس این است که خودتان برای اصلاح آن دست به کار شوید. خوب کار کنید، آرام باشید و اگر اشتباهی کردید، آن را بپذیرید. اجازه ندهید احساساتتان به شما غلبه کند، چون دراین صورت اختلافات بین شما و رییستان بیشتر خواهد شد.
منبع : خبرگزاری ایسنا


همچنین مشاهده کنید