پنجشنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 18 April, 2024
مجله ویستا

خودمان باید آستین بالا بزنیم


خودمان باید آستین بالا بزنیم
اصلا خوب نیست که ما همه اش به یک سازمان یا اداره گیر بدهیم.
مثلا اگر چند عدد ترانس برق، فقط چند عدد یک کمی درب و داغان است دلیل نمی شود که به کل عملکرد شرکت برق را زیر سؤال ببریم. به قول آن کارمند عزیز، همه اداره ها یک سری نقص هایی را دارند. مثلا این شیر آب را نگاه کنید. فکر نکنید این شیر آب مربوط به آب خوری یک مدرسه ابتدایی از نوع پسرانه است. اگر عکس را از نمای بالاتری می انداختیم خودتان می فهمیدید عکس فوق مربوط به کجای شهر است.
بله یعنی این قدر تا بلواست که همه مردم شهر حتی شده برای یکبار آن را دیده اند.این شیر آب در زیر آلاچیق یک آبخوری عمومی شهر قرار گرفته آن قدر عمومی که شاید همه آن را بارها دیده باشند.
اصلا این سنگ و کش را هم خود همین مردم مسئولیت پذیر و دلسوز به بدنه شیر آب اضافه کرده اند. می دانید چیست؟ اصلا مهم نیست که ظاهر یک شیء چگونه باشد، مهم باطن هر چیزی است، مهم این است که آب چاه های ارکان یا شاید هم به احتمال ضعیف آب چشمه بش قارداش در آن جریان دارد. یک چیز دیگر هم هست و آن این که از بس مردم شهر دبه دبه و گالن گالن آب از این شیر برداشته اند که این بی نوا به این حال و روز درآمده است، شرکت آب هم که نمی تواند دم به ساعت شیر آب عوض کند. هر سازمانی یک بودجه محدودی برای خودش دارد پس حالا که مردم خرابش کرده اند خودشان هم پول جمع کنند درستش کنند!

تقی نژاد
منبع : روزنامه خراسان


همچنین مشاهده کنید