جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

مقابله با وسوسه تبلیغات هنگام خرید


مقابله با وسوسه تبلیغات هنگام خرید
▪ برای افراد بزرگسال، مقاومت در مقابل تبلیغات وسوسه‌انگیز خوراکی‌های مضر برای سلامت، آسان‌تر است. می‌توانید به این فکر کنید که تبلیغ این محصولات هدفی جز ترغیب شما برای خرید آنها ندارد و هرگز زیان‌های مصرف این مواد، صادقانه به شما اطلاع داده نمی‌شود. در واقع از طریق کاملا عقلانی، هیجان و اشتهای ناشی از دیدن این تبلیغات رادر خودتان کاهش دهید...
▪ اما در مورد بچه‌ها توجیه عقلانی برای خودداری از مصرف این خوراکی‌ها چندان ثمربخش نیست، چون بچه‌ها به طور معمول به هیجانات‌شان پاسخ مثبت می‌دهند. کاری که والدین باید در درجه اول انجام بدهند، عادت دادن ذایقه کودکان به تنقلات و غذاهای سالم است.
▪ اما اگر بچه‌ها، تحت تاثیر تبلیغات تلویزیونی اصرار دارند که حتما این غذاها و تنقلات را خریداری کنید، به آنها به طور مستقیم نه نگویید، آنها را نصیحت هم نکنید که برای مثال اگر بخوری مریض می‌شوی، چون می‌بینند که دوست‌ها و همکلاسی‌هایشان می‌خورند و ظاهرا هیچ طوری‌شان هم نمی‌شود، در نتیجه حرف شما در نظرشان کم اعتبار می‌شود. در هر صورت بهترین روش در مقابل درخواست بچه‌ها، این است که خرید این خوراکی‌ها را مدام به تعویق بیندازید. در واقع بهتر است خریدشان را به فرصت‌های دیگری موکول کنید ولی به طور صریح جواب رد ندهید.
▪ البته هر چند وقت یک بار این خوراکی‌ها را برای تنوع مصرف کنید تا بچه‌ها فکر نکنند حق خوردن این محصولات را ندارند، چون در غیر این صورت از هر فرصت و پولی که به دست‌شان برسد برای خرید این خوراکی‌ها استفاده خواهند کرد.
▪ توصیه آخر اینکه مراقب باشید که مصرف این خوراکی‌ها به عادت غذایی بچه‌ها یا خودتان تبدیل نشود.
منبع : روزنامه سلامت


همچنین مشاهده کنید