پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

برنامه‌ریزی برای فردا


تصور کنید شما یک تاجر هستید و به تمام نوسانات بازار آشنائید. شما به‌خوبی می‌دونید که چطور باید تجارت کنید! اما ناگهان ورشکسته می‌شوید بدون اینکه تقصیری داشته باشید و یا در انتظار ورشکستگی باشید! شما در واقع تمام اتفاقات را پیش‌بینی کردین اما روزگار بر وفق مراد شما نچرخیده و اوضاع تغییر کرده! شما ناامیدید! چرا که تمام ثروت خودتون رو که نتیجه کار چند ساله شما بوده از دست دادید! حالا خانمی رو در نظر بگیرین که همسرش ترکش داده! در چنین حالتی این خانم دچار افسردگی شدید، منفی‌بافی، افکار بد و و بدخلقی می‌شه! شاید تأثیر مشکلات احساسی به مراتب قوی‌تر از مشکلات اجتماعی و مالی باشه!
افراد در هنگام ناامیدی رفتارهای مختلفی از خودشون نشون می‌دن! کمتر کسی می‌تونه خیلی سریع خودش رو با شرایط وفق بده!
اما چرا دچار ناامیدی می‌شیم؟؟؟
آیا تا به حال فکر کردین که چرا افراد دچار ناامیدی می‌شن؟ قطعاً به‌دلیل شکست!
وقتی تصمیم به‌کاری می‌گیریم و به آینده و هدفش فکر می‌کنیم هیچ‌وقت دلمون نمی‌خواد به شکست فکر کنیم. چرا که تصور شکست باعث می‌شه که ما متهم به منفی‌بافی بشیم حتی نزد خودمون!
آیا تا به‌حال شده در هنگام برنامه‌ریزی برای آینده راه‌حل دومی را هم برای خودمون طرح‌ریزی کنیم تا در صورت شکست برنامه دوم را دنبال کنیم؟ با استفاده از راه‌حل دوم از تنش‌ها و کنایه‌ها کاسته می‌شه! تصور این‌که ما سریع می‌تونیم برنامه جدید را جایگزین کنیم به ما آرامش می‌ده و ما رو به سمت موفقیت می‌بره!
مشکلات مالی قطعاً تمام زندگی ما را نباید تحت‌تأثیر قرار بده. بنابراین با توجه به نوع مشکل و ارزش اون در زندگی باید راه‌حل داشت و در واقع هر شب قبل از این‌که سر بر بالین بذارین برای فرداتون چندین برنامه داشته باشید!

هنسا کاتبی
منبع : مجله موفقیت


همچنین مشاهده کنید