جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

زیبایی های پائیز را به خانه تان دعوت کنید


زیبایی های پائیز را به خانه تان دعوت کنید
خنک شدن هوا، باز شدن مدارس و زرد شدن برگ درختان همگی حکایت از فرا رسیدن فصل پائیز دارند. بسیاری از افراد شیفته زیبایی های طبیعت در این فصل هستند، اما نشانه های پائیز می تواند محدود به طبیعت و محیط بیرون خانه نباشد. با کمی تغییر در دکوراسیون می توانید پائیز را مهمان خانه هایتان کنید.برای این کار، لازم نیست پول زیادی برای خرید وسایل تزئینی جدید صرف کنید. در واقع با کمی دقت به محیط اطرافتان متوجه خواهید شد که بسیاری از چیزهای مورد نیازتان را طبیعت به رایگان در اختیارتان قرار داده است، فقط کافی است آنها را بردارید و با ذوق و سلیقه در ترکیب دکوراسیون منزل تان قرار دهید.
یکی از وسایل تزئینی که می تواند به خانه تان حال و هوای پائیزی بدهد، استفاده از حلقه های گل است که می توان آنها را روی درها یا بالای شومینه نصب کرد. ساخت این حلقه ها اصلاً کار سختی نیست. می توانید برای تزئین این حلقه ها از گل های خشک کوچک، گل های مصنوعی با رنگ های زرد و نارنجی و قرمز، شاخه های خشک درختان بویژه شاخه های درخت مو، ساقه های گندم و برگ های خشک پائیز طبیعی یا مصنوعی استفاده کنید. برای قرار دادن آنها در کنار یکدیگر و به صورت حلقه از سیم های مفتولی و چسب حرارتی استفاده کنید. همچنین می توانید با یک پاپیون که از نخ های کنفی درست شده است حلقه را زیباتر کنید.اگر روی میزها را با گلدان های گل مصنوعی تزئین کرده اید، می توانید به جای گل ها یک دسته ساقه گندم بگذارید و دور آن را با نخ های کنفی تزئین کنید. میوه های کاج نیز می توانند به صورت تزئینی در گوشه و کنار منزل قرار بگیرند.می توانید برای تزئین میز از یک سبد حصیری چوبی که با سیب های قرمز پر شده است استفاده کنید. برای مهمانی ها در سبد سیب تازه بگذارید در غیر این صورت سیب های مصنوعی پلاستیکی یا شمعی را به کار ببرید. می توانید لابه لای سیب ها برگ های پائیزی (طبیعی یا مصنوعی)، ساقه های گندم یا ذرت های کوچک بگذارید.
شمع ها نیز می توانند در زیباتر کردن منزل تان نقش مهمی داشته باشند. به عنوان مثال می توانید کنار آینه یا روی میزهای کوچک از یک شمع نارنجی رنگ و کروی استفاده کنید و اطراف آن را با میوه های کاج کوچک یا گل های خشک تزئین کنید. لبه شومینه مکان بسیار مناسبی برای قرار دادن اشیای تزئینی پائیزی مانند شمع و میوه کاج است.
سعی کنید حتی در موارد جزئی و کم اهمیت، از رنگ های گرم پائیزی بیشتر استفاده کنید. به عنوان مثال دستمال سفره های زرد و نارنجی یا بشقاب هایی با همین ترکیب رنگ می تواند انتخاب متفاوت شما برای این فصل باشد. از طرف دیگر زحمتی که برای ساخت وسایل تزئینی پائیزی مانند حلقه های گل می کشید به هدر نخواهد رفت زیرا اگر خوب نگهداری شوند می توانید سالهای سال در فصل پائیز از آن ها برای تزئین خانه استفاده کنید.

[نجمه افضلی ]
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید