شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

۱۷ مهر: در شهر چه گذشت؟!


۱۷ مهر: در شهر چه گذشت؟!
برای آن دسته از افراد که فرصت یا امکان دم کردن چای را ندارند، چای کیسه‌ای اختراعی است که این مشکل را حل می‌کند.
برای تهیه چای کیسه‌ای تنها باید آب را جوش آورد و برای چند دقیقه کیسه‌ حاوی چای را داخل آن قرار داد.
با وجود اینکه اغلب چای‌های کیسه‌ای کیفیت مرغوبی دارند اما متاسفانه مشاهده می‌شود برخی از انواع آن هم طعم هر‌چیزی را می‌دهد به‌جز چای و تنها شباهت آن به چای، رنگ غلیظی است که به محض برخورد کیسه چای با آب از آن به بیرون تراوش می‌کند.
از سویی دیگر کیسه کاغذی برخی از چای‌های کیسه‌ای هم به اندازه‌ای نازک و بی‌کیفیت است که تحمل داغی آب را نداشته و از هم باز می‌شود و با ورود خرده‌های چای به آب جوش، لذت نوشیدن یک فنجان چای خوش طعم از بین می‌رود.
این در حالی است که می‌توان دست کم کاغذ مناسب‌تری را برای چای‌های کیسه‌ای درنظرگرفت که در مقابل دمای آب مقاومت داشته باشند.
● گیر کردن سوزن پیامک
حتما برای شما هم پیش آمده است که دربرخی مواقع پیامکی را برای یک نفر ارسال می‌کنید اما با وجود اینکه تنها یک بار دکمه ثبت را فشار داده‌اید، پیامک مورد نظر شما چندین بار برای فرد مورد نظر ارسال می‌شود.
این یکی از مشکلات شبکه تلفن همراه است که متاسفانه برای مشترکان هزینه‌ دربر دارد. چرا که مشترک قصد دارد تنها یک پیامک فرستاده و بهای آن را پرداخت کند اما به طور ناخواسته و به دلیل مشکلات فنی ناچار می‌شود بهای چند برابر برای این پیامک پرداخت کند.
در چند روز اخیر خوانندگان متعددی با ستون در شهر چه خبر تماس گرفته و خواستار رفع این مشکل در شبکه تلفن همراه شده‌اند.
با توجه به حجم شکایات، انتظار می‌رود که برای برطرف شدن این مشکل تدبیری سریع اندیشیده شود.
● رستوران‌های مشابه
در حالی که پیدا کردن یک رستوران خوب فقط به مدد کلی پرس و جو یا تجربه امکانپذیر است، برخی شاغلان این صنف نیز این کار را برای مردم سخت‌تر کرده‌اند.
برای نمونه شهروندانی که به زحمت اسم یک رستوران خوشنام را شناسایی کرده‌اند هنگامی که با یک سرویس بد و غذای بدتر از آن پذیرایی می‌شوند نگاهی به تابلوی رستوران می‌اندازند.
در این هنگام تازه متوجه می‌شوند که رستورانی که وارد آن شده‌اند فقط نام مشابه رستوران نامدار را یدک می‌کشد و در واقع از این نام مشابه سوءاستفاده کرده است.
تغییر کلمه‌ای مانند گاد به گود، پک به بگ و اضافه کردن پیشوند‌ و پسوند‌ به نام‌های آشنا، ترفند‌هایی است که مورد استفاده برخی صاحبان رستوران‌های شهر قرار می‌گیرد.
آنها از محل این سوءاستفاده، مشتری‌های بیشماری را گمراه کرده و به داخل رستوران و کافی شاپ خود می‌کشند.
استفاده از نام‌های مشابه فقط در صنف غذاخوری‌ها و رستوران‌ها کاربرد ندارد و این ترفند به شکل وسیع‌تری در تولید لوازم خانگی نیز به کار می‌رود.
جابه‌جایی حروف مشابه در زبان انگلیسی و برای نمونه جایگزینی G به جای C یا دیگر حروف مشابه در این صنف از رواج بالایی برخوردار است.
● از پاساژ تا انباری
در برخی خیابان‌های شهر حتی چند سانتی‌متر سد معبر هم تحمل نمی‌شود. در مقابل، در راهرو‌های برخی پاساژ‌های شهر به اصطلاح جای سوزن انداختن هم نیست.
تعدادی از مغاز‌ه‌داران واحد‌های کوچکتر، به خود اجازه می‌دهند تا از فضای جلوی مغازه به عنوان انباری استفاده کنند.
گاهی اوقات این سد معبر به حدی است که جلوی کسب و کار سایر همکاران آنها نیز گرفته می‌شود. اما آنها نیز به واسطه رواج چنین تخلف‌هایی، حال و حوصله طرح شکایت ندارند.
استند و بنر‌های تبلیغاتی مغازه‌های صوتی و تصویری و فروشندگان لوازم خانگی نیز از جمله معضلات ترافیک در پیاده‌رو‌های پاساژ‌هاست به طوری که این تبلیغات بدون توجه به بایسته‌های شهرنشینی چیده می‌شوند و بخش بزرگی از مسیر رهگذران را اشغال می‌کنند.
منبع : همشهری آنلاین


همچنین مشاهده کنید