جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

۱۶ مهر: در شهر چه گذشت؟!


۱۶ مهر: در شهر چه گذشت؟!
در چند سال اخیر باب شده است که برخی شرکت‌ها از شیوه تبلیغات روی اتوبوس‌ها برای تبلیغ محصولات خود استفاده می‌کنند.
به همین دلیل بسیاری از اتوبوس‌ها که در سطح شهر هستند با انواع تصاویر رنگ‌آمیزی شده و تصاویر و نوشته‌های مختلف روی آنها نقش بسته است.
گاهی حتی شیشه‌ها و چراغ‌های اتوبوس‌ها هم به طور کامل رنگ‌آمیزی می‌شوند.
این در حالی است که برخی اتوبوس‌ها با رنگ‌های تیره مانند مشکی رنگ‌آمیزی می‌شوند و در صورتی که چراغ‌های آنها هم رنگ شده یا به هر دلیل چراغ‌ها خاموش باشند، تشخیص اتوبوس در تاریکی شب دشوار است.
به عنوان مثال هنگامی که این اتوبوس در حال رفتن به سمت ایستگاه است این احتمال وجود دارد که رانندگان خودروهای نزدیک اتوبوس متوجه نشوند و با آن برخورد کنند.
با توجه به خطر‌آفرین بودن این اقدام خوب است که در رنگ‌آمیزی اتوبوس‌ها از رنگ‌های تیره استفاده نشود و حتما از رنگ‌آمیزی چراغ‌ها خودداری شود تا نور آنها در تاریکی شب قابل مشاهده باشد.
● تاریخ‌گذشته‌ها در حراج
در اغلب کشور‌های جهان، مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته به کارخانه تولید کننده ارجاع داده می شود.
اما متاسفانه مشاهده می شود که برخی از فروشگاه‌ها این اجناس را در حراج می‌فروشند و سعی دارند با پایین آوردن قیمت آنها، مشتریان را به خرید این محصولات ترغیب کنند.
این در حالی است که تاریخ مصرف در مواد غذایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در صورتی که مدت مشخص برای مصرف ماده غذایی سپری شده باشد، مصرف آن می‌تواند دردسرساز باشد.
در این صورت خرید از حراجی نه تنها مقرون به صرفه نیست بلکه می‌تواند ضرر سنگینی را چه از نظر مالی و چه جسمی به خریدار وارد کند.
هرچند انتظار می‌رود که این فروشگاه ها هم اجناس تاریخ گذشته را به کارخانه مرجوع کنند اما مشتریان هم باید به سلامت کالایی که قصد خرید آن را دارند توجه نشان دهند.
● ایستاده با آدرس
سریال تکراری ایستادن فردی آدرس به دست که ملتمسانه و پرسان پرسان به دنبال مقصد خود می‌گردد، روزی چند بار در هر یک از خیابان‌های شهر پخش می‌شود. به طوری که شاید هر یک از ما روزی چندبار یکی دو اپیزود از آن‌را شاهد باشیم و نقش مکمل آن‌را بازی کنیم.
اما این سریال کم مخاطب، گاهی اوقات در بزرگراه‌های شهر تبدیل به ژانر وحشت می‌شود و سیل کثیری از بینندگان را به خود جلب می‌کند زیرا راننده‌هایی که به دنبال آدرس به یکباره در بزرگراه‌ها توقف می‌کنند تصادفات دلخراشی را رقم می‌زنند که فقط در ژانر پرمخاطب وحشت، قابل دسته‌بندی است.
این حوادث هنگامی تشدید می‌شوند که فقط بخش ناچیزی از تابلوی کارخانه یا مجتمع مورد نظر راننده - همانند آنچه در عکس مشاهده می‌کنید- به بیرون سرک کشیده و محتوای آن برای راننده کاملا نامشخص است.
در چنین مواقعی فردی که برای پیدا کردن آدرس، حسابی گیج شده است چندین بار جاده را دور می‌زند و خطر تصادف را به حداکثر می‌رساند.
بنابراین پهلو گرفتن در کنار گاردریل‌ها در مناطق غیر مجاز، فقط خوراک بیمارستان‌ها و صفحه حوادث روزنامه‌ها را تامین می‌کند.
● حمل و نصب رایگان
تعبیر «حمل و نصب رایگان» از آن دسته تعابیری است که توجه هر خریداری را به خود جلب می‌کند.
حال آنکه تجربه چند سال گذشته نشان داده، بسیاری مواقع چنانچه حمل و نصب را خود خریدار انجام دهد، اعصابی آسوده‌تر، کالایی سالم‌تر و جیبی پر پول‌تر خواهد داشت زیرا درمرحله حمل اگروسیله جابه‌جایی چندان ایمن نباشد و گاهی اوقات کالایی تصادفی و خط‌خطی تحویل مشتری داده می‌شود، در مرحله نصب نیز برخی تولید‌کنندگان فقط در تبلیغات قائل به رایگان بودن نصب هستند.
بدین معنی که نصاب بعد از کلی عیب‌جویی از محل نصب، کمبود وسایل مورد نیاز، گرانی مخارج زندگی و بالاخره خدمات به اصطلاح اضافی،‌ فهرستی بلند بالا دست خریدار می‌دهد که به تنها چیزی که نسبتی ندارد عبارت رایگان است.
منبع : همشهری آنلاین


همچنین مشاهده کنید