پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

روشهای کسب احترام


روشهای کسب احترام
امروزه با هجوم مردم برای انجام سراسیمه‌ کارها، اندک افرادی دارای اراده، بردباری و پشتکار لازم برای مورد احترام حقیقی واقع شدن هستند.
ایجاد احترام نیازمند زمان و در نظر گرفتن جزئیات ظریف است. در زیر به ۳ نکته اشاره می‌کنیم که گرچه احترام شما را به طور کامل تضمین نمی‌کند؛ اما شما را در جهتی صحیح هدایت می‌کند.
۱) لباس مناسب بپوشید
صرف نظر از اینکه در گذشته چه کار کرده‌اید، چقدر پول در حساب بانکی خود دارید، تا چه اندازه مشهور هستید یا چقدر چاق شده‌اید، یک شخص با لباسی شایسته بهتر از یک کهنه پوش مورد توجه قرار می‌گیرد، در مورد هر نوع لباسی صحبت نمی‌کنیم، منظور یک لباس اندازه است که توسط خیاطی ماهر و چیره‌دست دوخته شده است. در واقع نوع پوشش تأثیر بسزایی در تصویر ذهنی افراد از شما دارند.
۲) خرد مندانه سخن بگوئید
چون هنوز چیزهای زیادی برای آموختن وجود دارد و چیزهایی که شما از آن هیچ اطلاعی ندارید، بنابراین بهتر است در هر موردی اظهارنظر نکنید. خردمند باشید و فقط چیزی را که لازم است بگویید. در واقع هیچ چیزی را تا زمانی که مجبور نشده‌اید، بیان نکنید. اشتباهات معمولاً توسط افرادی صورت می‌گیرد که بدون دلیلی مناسب زبان به صحبت می‌گشایند، هر قدر یک فرد اطلاعات کمتری از شما داشته باشد، احتمال ماندن وی در فاصله‌ای محترمانه بیشتر خواهد شد.
۳) دروغ نگویید
اگر مجبور به سخن گفتن شدید، به آنچه که واقعاً می‌دانید اکتفا کنید. دروغ گفتن برای تحت تأثیر قراردادن یا جلب احترام دیگران نتیجه معکوس دربرخواهد داشت. برای از دست دادن احترام هیچ راهی سریعتر از دروغگویی وجود ندارد، به خصوص زمانی که آن دروغگویی با حماقت همراه باشد. اگر چیزی را نمی‌دانید، به سادگی بگویید، « من در این مورد نظری نمی‌توانم بدهم.»
یک انسان حقیقی، کاستی‌ها و ضعف‌های خود را می‌پذیرد. اگر طرف دیگر مودب باشد از شما آنچه که در توانایی‌تان است را درخواست می‌کند و شما فرصتی پیدا خواهید کرد که در مورد چیزی صحبت کنید که همانند انیشتین جلوه‌تان دهد.
۴) حافظه خوبی داشته باشید
داشتن حافظه خوب، یکی از مسائل مهم و کلیدی تقویت حافظه است، چون علاوه بر دور نگاه داشتن فرد از اشتباهات احتمالی، باعث امتیازات بیشماری در دنیای کار و تجارت می‌شود. اگر نام فردی که از معرفی او ۳۰ ثانیه هم نمی‌گذرد را بیاد نیاورید، مانند یک آدم ابله به نظر خواهید آمد. به خاطر آوردن اسامی و آنچه که به شما گفته شده، نشان‌دهنده این است که فردی هستید که به جزئیات توجه دارید و نیز دقیق، باهوش و فهیم هستید. لازم نیست یک سخنرانی طولانی را بیاد بیاورید؛ به خاطر آوردن یک اسم کافی است و این باعث می‌شود طرف مقابل شما احساس خوبی کند.
منبع : روزنامه اطلاعات


همچنین مشاهده کنید