جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

۱۲مهر: در شهر چه گذشت؟!


۱۲مهر: در شهر چه گذشت؟!
کیفیت نان از آن دسته موضوعاتی است که هر ازگاهی سوژه رسانه‌ها می‌شود اما آنقدر مسائل حاشیه‌ای در این زمینه وجود دارد که در نهایت بحث اصلی که همان کیفیت نان است از یاد می‌رود.
با این حال این مشکل همچنان وجود دارد و شایع‌ترین پیامد آن که افزایش ضایعات نان است، روز به روز جدی‌تر می‌شود.
در این بین برخی نان‌ها که مشکلی از قبیل خمیر بودن، سوخته بودن یا شوری بیش از حد ندارند به نازکی بیش از حد دچار شده‌اند.
گاهی نان‌ها به اندازه‌ یک ورقه کاغذ نازک می‌شوند و این در حالی است که پولی که بابت این نان‌های کاغذی از مشتری گرفته می‌شود به همان‌اندازه‌ای است که برای نان مشابه اما ضخیم تر دریافت می‌شود.
البته برخی نانوایی‌ها دلیل آن را جلوگیری از خمیرشدن نان عنوان می‌کنند. اما از آنجایی که مواد به کار رفته در این نان‌ها کمتر است و از سوی دیگر با توجه به نازک بودن، مشتری باید تعداد بیشتری نان خریداری کند، هماهنگ‌کردن قیمت این نان‌ها با کیفیت آنها ضروری به نظر می‌رسد.
● تابلوی میخکوب‌کننده
شهروندانی که برای مهرماه چک کشیده بودند و برای انجام کار‌های بانکی به شعبه‌ای که عکس آن‌را مشاهده می‌کنید مراجعه کردند، برای چند لحظه حسابی میخکوب شدند.
تابلوی دیجیتال بانک یادشده تاریخ ماه آینده را نشان می‌داد و بنابراین برخی مراجعان برای چند لحظه فکر می‌کردند چک آنها اکنون مراحل برگشت خوردن را می‌‌گذراند.
بنابراین برخی سراسیمه تاریخ صحیح را جویا می‌شدند و بعد نفسی به راحتی می‌کشیدند. به هر حال اعداد غلط این تابلو ظرف چند روز به همین منوال بالای سر رئیس بانک به چپ و راست می‌رفتند و معلوم بود کسی برای قلب ضعیف تعدادی از مراجعان بانک ارزشی قائل نیست.
حال آنکه تابلو‌های دیجیتال بانک‌ها منبع موثق شهروندان برای پرکردن فرم‌های بانک‌ها و حتی فرم سایر ادارات و سازمان‌هاست.
● رنگ‌کردن انار‌ها
گویا رنگ کردن میوه‌ها به شیوه‌ای رایج تبدیل شده و دیگر به آب و رنگ میوه‌ها نیز نمی‌توان اعتماد کرد.
برای نمونه بعد از هندوانه‌هایی که فروشنده‌های وانتی، رنگ قرمز روی آنها می‌زدند این بار نوبت انار‌ها است که به صورت پررنگ‌تر و عوام‌فریبانه‌ای روی بار بیایند.
در برخی خیابان‌های شهر می‌توان انار‌هایی را دید که لپ‌هایشان حسابی گل‌انداخته و رنگ‌دانه‌هایشان از شدت سرخی به تیرگی می‌گراید.
این میوه‌های بزک شده در خیابا‌ن‌ها و بزرگراه‌ها توجه اغلب راننده‌ها را به خود جلب می‌کند و آنها را برای خرید، پای ترازو می‌کشد.
این در حالی است که بخشی از انار‌هایی که به این صورت در معرض فروش قرار می‌گیرند به هیچ‌وجه کیفیت مناسبی ندارند.
به هرحال آگاهی از این موضوع که انار‌های باز شده و داخل ویترین ممکن است رنگ شده باشد، کمک می‌‌کند تا برای خرید آن، قیمتی بیش از ارزش واقعی‌ نپردازیم.
به هر حال در مورد میوه‌های نوبرانه، میادین میوه و تره‌بار با یکی‌دو هفته تاخیر، محصولات مناسبی‌ را در غرفه‌ها می‌چینند.
● پشت خط ۱۱۸
هرگاه به دنبال شماره تلفنی باشیم، ساده‌ترین راه برای یافتن شماره مورد نظر، برقراری تماس با شماره ۱۱۸ است.
با آنکه اخیرا تغییرات مثبتی در این سامانه ایجاد شده است و دریافت اطلاعات با سهولت بیشتری صورت می‌گیرد اما تعدادی از شهروندان در تماس تلفنی با ستون در شهر چه خبر از اشغال بودن خطوط این سامانه در برخی از زمان‌‌ها گلایه کرده‌اند.
آنها می‌گویند گاهی برای چنددقیقه این سیستم اشغال است و این در حالی است که با توجه به تعداد زیاد افرادی که با ۱۱۸ تماس می‌گیرند، انتظار می‌رود به این سامانه خطوط بیشتری اختصاص داده شود.
در واقع اشغال بودن خطوط یکی از معدود مشکلاتی است که پس از بهینه‌سازی این سامانه باز هم به قوت خود باقی مانده است.
منبع : همشهری آنلاین


همچنین مشاهده کنید