جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

تفاوت عکاسی هنری با عکاسی تبلیغاتی


تفاوت عکاسی هنری با عکاسی تبلیغاتی
میدانیم امروزه درگویش تمام شاخه های هنری از جمله عکاسی هنری این روش مورد استقبال است که به واسطه آن ، هنرمند بر اساس ذهنیت خود اثر آفرینی می کند و مخاطبین هر یک بر اساس ذهنیت شخصی خود استنباط می کنند و حتی ممکن است برداشت هیچ یک از مخاطبین کاملا" با نیت و انگیزه اصلی هنرمند منطبق نگردد. این مقوله نه تنها نقطه ضعف کار به حساب نمی آید بلکه این روش گویشی، یک نقطه قوت بزرگ محسوب می گردد. چرا که هنرمند بر این باور است که کار او به تعداد مخاطبین معانی جدید پیدا می کند و خود اثر، از محدوده ذهن وی فراتر می رود . اما سمت و سوی هنرهایی که در خدمت تبلیغات قرار می گیرند از جمله عکاسی تبلیغاتی کاملا" متفاوت است . به طوری که در عکاسی تبلیغاتی همواره تلاش بر این است تا مخاطب آن استنباطی را بکند که عکاس در نظر دارد و هر چقدر که عکس بتواند ذهن مخاطب را در فضای از پیش تعیین شده بیشتر حرکت دهد موفق تر عملکرده است. پر واضح است که کنترل دقیق ذهن مخاطبین کاری بسیار مشکل است و با توجه به تفاوتهای فراوانی که بین افراد هر جامعه حتی کوچکی وجود دارد لزوم رعایت ظرافت های متفاوتی اعم از حسی و منطقی در هر عکس تبلیغاتی احساس میشود.

http://kiani.akkasee.com/plist/۱۱
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید