جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

ابتکارهای ساده در چیدمان خانه


ابتکارهای ساده در چیدمان خانه
گاهی اوقات بعد از زدن رنگ دلخواه به دیوارها، انتخاب مبلمان مناسب و استفاده بجا از وسائل تزئینی، باز هم احساس می کنید که اتاق ظاهری کسل کننده و یکنواخت دارد و با وجود اینکه همه چیز سر جای خود قرار دارد، باز هم به نظر می رسد که چیزی کم است. در چنین شرایطی می توانید با تغییرات جزئی ظاهر خانه را جذاب تر کنید.
بسیاری از افراد برای دیوارها یا مبلمان و سایر وسایل خانه از طرح های بسیار ساده و رنگهای روشن و یکنواخت استفاده می کنند به طوری که همه رنگ ها با یکدیگر همخوانی کامل دارند و بسیار به هم نزدیک هستند. البته استفاده از این شیوه ایرادی ندارد اما اگر می خواهید دکور جذاب تری داشته باشید بهتر است از یک شی ء خاص با رنگ یا طرح بسیار متفاوت استفاده کنید تا نمای اتاق از حالت یکنواخت خارج و توجه افراد به بخش خاصی از آن معطوف شود. یک مبل راحتی با رنگی شاد یا یک تابلو نقاشی بزرگ با طرحی شلوغ و رنگ های جذاب می تواند گزینه های مناسبی برای این کار باشد.
همانطور که همه انسان ها به علت داشتن خصوصیات و ویژگی های منحصر به فردشان با یکدیگر متفاوت هستند،خانه ها نیز باید با یکدیگر تفاوت داشته باشند. بهتر است برای طراحی دکور اتاق ها علاوه بر وسائلی که در هر خانه ای موجود است از اشیایی استفاده کنید که به نوعی نماد اعضای خانواده باشد. به عنوان مثال قاب عکس های خانوادگی یا یک شیء قدیمی که نسل اندر نسل به شما به ارث رسیده است یا آثار هنری اعضای خانواده، می توانند به خانه شما روح و شخصیت خاص خود را ببخشند.
هیچ چیز نمی تواند مانند یک دسته گل زیبا یا چند گلدان از گیاهان آپارتمانی به فضای خانه شما نشاط و سرزندگی هدیه کند. البته به شرطی که گیاهان کاملاً شاداب باشند. برای نورپردازی اتاق ها به جای استفاده از یک چلچراغ پر از لامپ ۱۰۰ وات، از آباژورها یا چراغ های تزئینی استفاده کنید. استفاده از چراغ های تزئینی کوچک و بزرگ در نقاط مختلف اتاق، نه تنها نورپردازی خانه را زیباتر می کند، بلکه به عنوان یک شیء زینتی به زیبایی محیط نیز می افزاید.
بسیاری از افراد ترجیح می دهند به دیوارها رنگ سفید ساده بزنند در حالی که استفاده از کاغذ دیواری های طرح دار می تواند زیبایی اتاق را دوچندان کند. حتی اگر دیوارها رنگ ساده ای دارند، می توانید در بعضی از قسمت ها نوارهای حاشیه ای طرح دار که مخصوص دیوار هستند نصب کنید. در خانه ای با دکور زیبا، لزومی ندارد که همه چیز به طور کامل با یکدیگر همخوانی کامل داشته باشد. گاهی اوقات بد نیست طرح ها یا بافت های کاملاً متضاد در کنار یکدیگر قرار بگیرند، به عنوان مثال یک ظرف شیشه ای روی یک میز چوبی با یک رومیزی ابریشمی و نازک در مجاورت فرشی ضخیم با پرزهای بلند، جلوه چشم نوازی خواهد داشت.
فرش ها با طرح، رنگ، جنس و سایزهای متفاوت یکی از اصلی ترین مؤلفه های دکور خانه محسوب می شوند البته به شرطی که از آنان به خوبی استفاده شود. اگر می خواهید در خانه ازچند دست مبلمان استفاده کنید یا هر گوشه از فضا رابه انجام کار خاصی اختصاص دهید، می توانید برای هر بخش یک قالی با رنگ و طرح متناسب با مبلمان تدارک ببینید و سایر وسائل را دور آن بچیند.

[راضیه حبیبی ]
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید