پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

می‌توانیم؛ بر رویدادها پیشی بگیریم!


می‌توانیم؛ بر رویدادها پیشی بگیریم!
دقت کرده‌اید هرآنچه درپیرامون ما قراردارد، پیوسته درحال تغییراست...
فرقی نمی‌کند این تغییرات می‌تواند مثبت یا منفی باشد؛ به هرحال پستی و بلندی‌ها درزندگی ما همواره درحال شکل‌گیری است.
بخصوص به آن لحظاتی بیندیشید که می‌خواهید رهسپار کنج عزلت شوید! و خودتان را از دید همه کس و همه چیز مخفی کنید؛ گویا می‌خواهید زمان را به ایستایی فرا خوانید... اما طبیعی است که نمی‌شود.
درست درهمین لحظات اتفاق‌های عجیبی، شما را به میدان زندگی می‌کشاند که حالا بفرما... خیلی شانس بیاورید، این اتفاق‌های جدید دودمان‌برانداز نیستند. خلاصه، یک لحظه غفلت است و هزارماجرا.
بنابراین، خیلی ملموس است که دردنیای ما همه چیز چون انرژی درحال حرکت و تغییراست. به عبارتی دقیقا همین طبیعت تغییرانرژی و تبدیل آن به انرژی‌های دیگر به ما زندگی و از سکون، رهایی می‌بخشد. اما نوع نگاه و انتخاب‌هایی که می‌کنید به شما کمک می‌کند برروند این تغییرات تاثیرگذارباشید.
دردنیا هرگز تنها یک راه وجود ندارد. همواره دو راه و دو انتخاب درهرلحظه زندگی و دربرابرهررویداد برای شما وجود دارد.[با لحظه‌ها زندگی کنیم] این دو راه همان برخورد مثبت و منفی است و این شما هستید که یکی از آن دو را انتخاب می‌کنید. و درواقع به زمان اجازه می‌دهید آن طور که خود می‌خواهید حرکت کند و به پیش برود. با انتخاب خود تغییرات مثبت و منفی به درون زندگی‌تان راه یابد.
به عبارتی، بخواهیم و نخواهیم هرروز شاهد رویدادهای تازه‌ای خواهیم بود؛ ریز و درشت که گاه به چشم نیامده می‌گذرند و گاه لرزه براندام‌مان می‌اندازند که بسیارآرزو می‌کنیم کاش قبل از وقوع، چاره‌ای برای‌شان می‌اندیشیدیم و یا حداقل آنها را به مسیری نزدیک به آنچه خود می‌خواستیم ، می‌کشاندیم.
بنابراین، شما قدرت آن را دارید که یک اتفاق منفی را تبدیل به تغییرمثبت بکنید، اما نمی‌توانید با نفس تغییرات و ایجاد شرایط جدید که ممکن است کاملا مغایربا خواست شما باشد مخالفت ورزید. درواقع این نوع نگرش، تمرکزبراتفاق‌های منفی و ناخوشایند و انتخاب راه منفی است که ره‌آورد آن درد ، رنج، فشارو مشکلات بیشتراست.
از این رو، برای این کار شما باید راه مثبت را انتخاب کنید و دستوردهید این تغییرانرژی به میلیون‌ها نعمت و موهبت تبدیل شود که برشما و هرآن کس که با او سروکاردارید انعکاس یابد و جاری شود. حاصل این گونه فرمان به تغییرانرژی، تغییرات خوب و مثبت به صورت نامحدود برای شما خواهد بود.
و سپس، روزی خواهد آمد که البته آن روز خیلی دور نخواهد بود که وقتی شما پشت‌تان را نگاه می‌کنید همه آن نعمت‌ها و موهبت‌ها را می‌بینید که از دل این تغییرات، دنیای جدید و خوشایندی را برای شما بوجود آورده‌اند.

نگارش یافته توسط ابوالفضل قوچانی
منبع : ایران سهراب


همچنین مشاهده کنید