شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

۴ نکته برای نورپردازی خانه


۴ نکته برای نورپردازی خانه
۱) اگر خانه‌ای دارید که به سبک سنتی و کلاسیک است، بهتر است از لوستر استفاده کنید. اگر فضای پذیرایی و اتاق نشیمن کوچک است، بهتر است که از لوسترهای کوچک استفاده کنید و بالعکس در فضاهای بزرگ از لوسترهای بزرگ. به طور معمول، لوسترهایی که برای سبک‌های کلاسیک و سنتی طراحی می‌شوند، از برنج یا برنز ساخته شده‌اند. می‌توانید از انواع لوسترهای به رنگ سرب هم استفاده کنید، چرا که این رنگ‌ با این سبک هماهنگی دارد و می‌‌توان گفت که تاکیدی دوچندان بر این سبک دارد. اغلب در این سبک از نورپردازی لامپ‌های لوستر نمایان نمی‌شود و در بیشتر مواقع دارای حباب‌هایی که روی لامپ‌ها قرار می‌گیرند، هستند.
۲) اگر خانه‌ای به سبک ویکتورین دارید (مبلمان اواسط قرن نوزدهم تا اواخر قرن بیستم که تحت تاثیر سه عامل احیای سبک‌های گذشته، واکنش به عصر ماشینی و نوآوری در مواد و مصالح و فنون شکل گرفته است)، بهتر است لوستری را انتخاب کنید که دارای شیشه‌های منشور و یا کریستال باشد. اغلب لوسترهایی که برای سبک ویکتورین طراحی می‌شوند، پایه‌ها و حباب‌هایی دارند که به نقوش گل آراسته هستند. از دیگر گزینه‌هایی که می‌توانید برای این سبک از خانه‌ها انتخاب کنید، لوسترهایی است که جنس بلور دارند.
۳) در فضاهای داخلی مینی‌مالیستی (ساده و کوچک) از ایده‌های ساده کمک بگیرید. نورپردازی‌های ساده و بی‌پیرایه برای خانه‌های کوچک و ساده می‌تواند از بهترین گزینه‌های انتخابی شما باشد. استفاده از منابع نورانی در تورفتگی‌های سقف و یا فضای مابین سقف کاذب با دیوار و نیز استفاده از چراغ‌های متعدد و کوچک بر دیوار یا سقف در طول یک مسیر، بسیار مفید و مناسب است. در فضاهای مینی‌مالیستی و یا بسیار ساده، استفاده از چراغ‌‌های خیلی ساده از جنس سرامیک یا چوب توصیه می‌شود.
۴) در فضاهای مدرن و مجهز، به طور شخصی از چراغ‌های دست‌ساز استفاده کنید. بهتر است این چراغ‌ها کاربردی باشند تا تزئینی. استفاده از چراغ‌های توکار برای سقف بسیار مناسب است. انواع چراغ‌های ریلی که بین سقف کاذب و دیوار تعبیه می‌شوند برای این سبک از خانه‌ها توصیه می‌شود. بهتر است برای لامپ‌های هالوژنی که در دیوار و سقف تعبیه می‌شوند، کلید دیمر بگذارید تا نور هالوژن‌ها قابل تنظیم باشد.
منبع : روزنامه سلامت


همچنین مشاهده کنید