جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

کادوی آبرومند


کادوی آبرومند
حفظ آبرو و شخصیت افراد اصلی است که در هیچ‌شرایطی نباید مورد بی‌مهری قرار بگیرد. تو که خودت به هیچ‌کس اجازه نمی‌دهی با آبرویت بازی کند پس مواظب باش که با آبروی دیگران بازی نکنی.
حواست را جمع کن که آن نیت پاکی که در هدیه‌دادنت داری با بی‌دقتی خرابش نکنی. تو می‌خواهی با هدیه‌ای که می‌بری و چشم‌روشنی که به دوست و همسایه و فامیلت می‌دهی او را خوشحال کنی ولی چون نمی‌توانی همیشه از مغازه‌های بازار و خیابان کادوهای رنگارنگ و موردعلاقه‌ات را بخری و از طرفی معمولاً تو کمدهای خانه‌ات جعبه‌های کوچک و بزرگ چشم‌روشنی بدون‌استفاده مانده‌اند هیچ اشکالی ندارد که یکی از همان‌ها را برداری و ببری، ولی مواظب باش که اگر جعبه‌اش خراب شده یا کاغذ کادواش پاره شده یا یک‌بار سینی بلور هرچند فرانسوی اصل را استفاده کرده‌ای تمیزش کنی که با پوست خیار خشک و چسبیده‌به‌سینی و چسب‌های مانده به کاغذ کادوش و جعبه مچاله‌شده‌اش وارد خانه دیگران نشوی.
درست است که جلوی رویت کادو را باز نمی‌کنند اما بالاخره که سراغش می‌روند و درباره‌اش حرف می‌زنند. تو که می‌توانی یک کاری بکنی که آنها احساس بی‌احترامی نسبت به خودشان نکنند چرا بی‌دقتی می‌کنی. فراموش نکن که درباره‌ی یک کادو نو هم می‌تونه این اتفاق بیفتد. همان قاب نو و خوشگلی که حاضر نشدی با یک دستمال کاغذی گرد و غبارش را پاک کنی، مطمئن باش ناخواسته دل دوست و آشنا و فامیلت را چرکین کرده‌ای.

نویسنده : پیام شعبانی
منبع : ۵ روز


همچنین مشاهده کنید