جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

یک دست صدا ندارد


یک دست صدا ندارد
● عاقبت آنهایی که مشورت نمی‌کنند.
اگر فکر می‌کنید که تمام تجربیات دنیا در شما جمع شده است، اگر فکر می‌کنید که از تمام زوایای ممکن به یک مشکل می‌توانید بنگرید و هیچ چیزی را جا نمی‌اندازید، اگر یقین دارید که با اتکای به عقل خودتان می‌توانید تمامی مشکلات زندگیتان را حل کنید، اگر مطمئن هستید که همه‌چیز را می‌دانید و دیگر کسی نیست که روی دست شما بلند شود، آنگاه می‌توانید مشورت نکنید وگرنه منتظر عواقب مشورت نکردن باشید:
● مضرات مشورت نکردن:
▪ به اشتباه افتادن:
هزار و یک راه برای انجام یک کار وجود دارد و از آن هزاران یکی‌شان درست است. باید خیلی‌خیلی خوش‌شانس باشید که تک‌وتنها آن یک راه را پیدا کنید. اگر اینطور هستید حتما در اولین بانک سر راهتان حساب بانکی برای قرعه‌کشی باز کنید.
▪ به خطر افتادن:
بعضی از اشتباهات فقط یک اشتباهند. می‌توان برگشت درستشان کرد. ولی بعضی از اشتباهات جبران‌ناپذیرند. خطرناکند. ممکن است جان و مال کسی من‌جمله خودتان را نشانه بگیرد. آن موقع است که هر چقدر هم که خوش‌شانس باشید دیگر دستتان به جایی بند نیست. بهتر است به جای مراجعه به بانک به یک مؤسسه بیمه خوب مراجعه کنید.
▪ پشیمان شدن:
آخر چه فایده‌ای دارد؟ چه فایده‌ای دارد که کاری را انجام بدهید و بعد تازه متوجه شوید که اشتباه کرده‌اید. تازه خطرهای احتمالی را هم اگر کنار بگذارید، آن احساس پشیمانی که مثل خوره آدم را می‌خورد چه می‌کنید؟ پس این مشورت کردن را برای چه کسانی گذاشته‌اند؟ مشورت نکردن ممکن است (یا بهتر است بگوییم خیلی ممکن است) باعث پشیمانی شود.
منبع : ۵ روز


همچنین مشاهده کنید