جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

قاچاق افغانی به مملکت ناصرالدین شاه


قاچاق افغانی به مملکت ناصرالدین شاه
راپورت بدهیم که به همت اداره اسپورت میرزاجبارخان سینگ در ایالت آدیا پرادش هندوستان یک فقره مسابقه مهیج برگزار شده که من باب جاذبه های موجوده از سوی خیل کثیری تماشاگر مورد استقبالون قرار گرفته و حسابا فاز داده است؟! جبار سینگ که از رفقای هندوی ما بوده و در ازمنه سابقه بسیار با ایشان جنایت ها کردیم طی چند فقره بلیط از ما دعوتون نمود که به عنوان مهمان VIP در مراسمیه مسابقات حضور داشته باشیم ایضا ما هم به همراه منجیلک غازقولنگ، اصغرآقا بیکار و عین الدوله، سوار بر طیاره، طریق ایالت آدیا پرادش در پیش گرفته و سر بزنگا به غائله رسیدیم؟! عارض به حضورتان که عین الدوله به عنوان بادیگارد ما عملیات محافظت را به عهده گرفته، مادر مرده چنان عینک اسود به چشمان و کت و شلوار ایتالی به قواره قناس خود پوشانده بود که شبیه آرلوند شوارتزنگر در فیلم مشت آهنین شده بود. به هر طریق ما به عنوان مهمان پارتیکیولا ر در جایگاه مخصوصیه قرار گرفته و اصغرآقا غیغاژ به عنوان شرکت کننده ایضا منجیلک قنچموش به عنوان اتابک راهی مسابقات شدند تا یحتمل یک فقره مدال برای مملکت اکتسابون نمایند؟! شرکت کنندگان در مسابقه، اصغرآقا بیکار از مملکت ما، آمیتاچاخان از هند و اوسامه شریف از افغانستان بودند که هر سه با قیف آمدن نزد یکدیگر سعی داشتند تا وضعیه روحی حریف را بدفرم خراب کنند.
دیگر این که داور مسابقه به تشریحون نحوه بازی پرداخته و گفتن کرد که در داخل یک فقره آخور یک راس بز قرار داده اند که هر کس بتواند بوی متعفن نامبرده را بیش از دیگران تحملون کند به عنوان برگزیده مسابقات معرفی خواهد شد. معهذا اصغرآقا به عنوان اولین نفر با قیافه ای غیغاژ راهی طویله شده و به مجرد دخول، درب آن جا را بست لیکن بعد گذشت شش دقیقه، غازقولنگ در حالی که دستش را بر روی دماغ آفسایدی اش نهاده بود، شتابان درب را گشوده و خود را به بیرونی انداخت! ایضا خود مادرمرده اش چنان از بوی بد و متعفن بز مربوطه تعریفون می نمود که جماعت حاضر در جاغیچ شدند؟!
عارض به حضورتان که نوبت به آمیتاچاخان یعنی شرکت کننده هندی رسید که نامبرده به عنوان نفر دویم، طریق طویله را با قیافه ای معتمد به نفس در پیش گرفته و برای خلق یک رکورد تاریخی به هر نحو، قیف و قاف لا زمه را آمد؟! ایشان من باب شرایط میزبانی از سوی تماشاگران سخت مورد تشویق قرار گرفته چنان که پیش از دخول به آخور طی یک فقره جوزدگی، لنگ راستش به میخ طویله گیر کرده و با کله به درب چوبی اصابت نمود لیکن با حفظ روحیه، غائله را طبیعی جلوه داده و پرطمطراق راهی طویله گشت؟! ما با ساعت رولکس خود تایم گرفته و یاللعجب که این هندی در مقیاس نیم ساعت در درون طویله با بز مربوطه کنار آمده لیکن بعد از آن دوام نیاورده و به قاعده ای بدفرم درب را گشوده و خود را به بیرون رساند؟! جماعت نیز به تشویقون این غاز قولنگ اهتمام کرده و با جارو جنجال فضای مسابقه را متشنج کردند که این امر از سوی لویجی کولینای کچل به مسوولین کمیته برگزاری، راپورت داده شده ایضا شرکت کننده افغانی با قیافه ای کیفور وارد عرصه شده و بی درنگ و بدون تشریفات، درب طویله را مفتوح نموده و کار خود را آغاز نمود؟!گویا در لیل ماضیه، او سامه شریف در مصاحبه باژورنالیست ها و روزنامه چی ها، گفتن کرده بود که حرف های خود را در میدان مسابقه خواهد زد. ما نیز درحضور مهمانان خارجی بار دیگر ساعت رولکس خود را بیرون آورده و با گرفتن تایم از لحظه دخول اوسامه افغانی به درونی آخور و هم زیستی اش با بز مربوطه، امورات گذراندیم؟!
دیگر این که جل الخالق بابت آن که ربع ساعت، نیم ساعت، دو، چهار و بالا خره پنج ساعت گذشت لیکن خبری از اوسا شریف نشد تا آنجا که جبار سینگ دستور دادند تا درب طویله را گشوده و آمار بگیرند شاید طرف دو پینگ کرده باشد؟! چه صحنه تراژدی واری بود زمانی که داور کولینا، آخرالا مر به تماشاگران اعلا مون نمود که بز مربوطه به علت شدت دست و پا زدن به درب طویله و تلا ش بی وقفه پیرامون نجات از بوی اوسامه شریف، دو ساعت است که جان به جان آفرین تسلیم کرده است؟!
عارض به حضورتان که از بلد شیراز راپورت خفیه داده اند که یک محموله از افغان هایی که قصد داشته اند به شکل قاچاق وارد مملکت بشوند از هستی ساقط شده و قاعده ای از آنان نیز راهی هاسپتیال گشته اند؟! گویا یکی از مافیای قاچاقچی با دربست نمودن یک فقره اتوباس از بلد زاهدان به مقصد ایالت فارس ایضا ستاندن یک کرور تومان از هر نفر، نیت شوم اضافه نمودن نفط خور به مملکت را داشته که این عملیات به سرانجام نرسیده و ایشان با قیافه های تصادفی شان باز مورد تصادف قرار گرفته اند؟! همین کارها را می کنند که آمار دختران فراری بالا می رود؟!
سخن سر به دراز کشیده لیکن انتظار می رودکه نظمیه کل کشور، مرزها و سرحدات را قشون کشی کرده و به نحوی اساسیه مورد حراست قرار دهد که هر غاز قولنگی فکرون چتر شدن در مملکت ما را در سر نپروراند. این افغانی ها با قبضه نمودن مشاغل عمله بنایی موجبات موفت خوری شباب مملکت و ریاست پروری مفرط را فراهم آورده ایضا همین اموریه باعث می گردد که بر عکس دنیا که درمملکت خود سه ملیون کارگر داشته و پنج هزار رئیس، ما در داخله سه ملیون رئیس داشته باشیم و پنج هزار کارگر افغانی؟! روزگارتان عشرون، فعلا خداحافظون.

نویسنده : مهدی دل روشن
منبع : روزنامه مردم‌سالاری


همچنین مشاهده کنید