پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

چه‌طور میز شام را با شمع بیارائیم؟


چه‌طور میز شام را با شمع بیارائیم؟
مهمانی‌های شام موقعیت بسیار مناسبی هستند که غذاهای خوشمزه را با دوستان صمیم گرد هم جمع کنید. دکوراسیون مناسب برای مهمانی شام باعث می‌شود جشن شما هم زیبا و برازنده باشد و هم شاد و صمیمی. یکی از راه‌های خلاقانه آراستن میز شام استفاده از شمع است. چند پیشنهاد زیر را همراه با ایده‌های خلاقانه خودتان به‌کار بگیرید.
۱) فقط به میز شام اکتفا نکنید و همه اتاق پذیرائی را بیارائید. ظروف زیبا و سفره‌های دست‌دوز باعث می‌شوند روشن کردن شمع بیشترین تأثیر را بر بیننده بگذارد. حتی گذاشتن شمع‌ها در سراسر اتاق باعث می‌شود مهمانان فضا را صمیمانه‌تر حس کنند. به‌جای این‌که یکی دو شمع بخرید، آن هم فقط برای روی میز شام، شمع‌های متنوع و زیبا در طرح‌ها و رنگ‌ها و ابعاد مختلف تهیه کنید و آنها را به سلیقه خودتان در جای‌جای اتاق بچینید.
۲) به سبک مهمانی خود وفادار باشید. اگر مهمانی شما رسمی است از شمع‌های سنتی و ساده استفاده کنید، اما اگر برای موضوع خاصی دور هم جمع شده‌اید، مثلاً می‌خواهید فیلم تماشا کنید، اتاق را با شمع‌های فانتزی بیارائید که به پوستر فیلم بیاید.
۳) برای میز شام حتماً از شمع‌های بی‌بو استفاده کنید. هر غذائی که درست کرده بوی آن بخش مهمی از پذیرائی شماست و باید بوی خوشمزگی آن همه‌جا پخش بشود، اما در مهمانی‌هائی که موضوع خاص دارند، می‌توانید از شمع‌های معطری استفاده کنید که فضای خاصی را که می‌خواهید القا کند. در مهمانی‌های ساده و خودمانی که دوستان دور میز می‌نشینند و گپ می‌زنند، شمع بی‌بو مناسب‌تر است. این شمع‌ها برای این‌گونه دورِ همی‌ها مناسب‌تر است و عطر شمعی بوی غذا را زائل نمی‌کند.
۴) نگاهی دوباره به فهرست مهمانان بیندازید. مطمئن شوید که هیچ‌یک از افرادی را که دعوت کرده‌اید مبتلا به آسم یا مشکل تنفسی دیگری نیست. حتی اگر یکی از مهمانانتان به چنین بیماری مبتلا باشد، ایده تزئین با شمع خوب نیست و باید از آن صرف‌نظر بکنید چون ممکن است دود یا حتی بوئی که از شمع بلند می‌شود او را دچار مشکل کند.
۵) شمع‌ها را بنا به سلیقه خود و علاقه مهمانانتان تزئین کنید. با رنگی که مشتعل نشود روی آن نقاشی کنید، اسم مهمان‌ها را روی آنها بنویسید، به آنها روبان ببندید یا روی یک شمع ساده منجوق و پولک به آن بچسبانید.
منبع : مجله زندگی ایده آل


همچنین مشاهده کنید