جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

وقتی از بار سنگین گذشته آزاد شویم، می‌توانیم در حال زندگی کنیم


وقتی از بار سنگین گذشته آزاد شویم، می‌توانیم در حال زندگی کنیم
ما بیشتر وقت‌ها برای بقا باید فرایند دگرگونی را آغاز کنیم. گاهی وقت‌ها ما باید از عادات گذشته چشم بپوشیم و آن‌ها را کنار بگذاریم. تنها زمانی که از بارهای سنگین گذشته آزاد شویم می‌توانیم در حال زندگی کنیم.
عمر عقاب از همه پرندگان بیشتر است. عقاب می‌تواند تا ۷۰ سال زندگی کند، ولی برای اینکه به این عمر برسد باید تصمیم دشواری بگیرد. زمانی که عقاب به سن ۴۰ سالگی می‌رسد چنگال‌های بلند او انعطاف خود را از دست داده و دیگر نمی‌تواند طعمه نگه دارد. نوک بلندش خمیده و کند می‌شود. شهبال‌های کهنسالش بر اثر کلفت شدن به سینه‌اش می‌چسبد و پرواز را برای عقاب مشکل می‌سازد.
در این هنگام عقاب ۲ راه در پیش دارد؛ یا اینکه باید بمیرد و یا فرایند دردناکی که ۱۵۰ روز طول می‌کشد را تحمل نماید. برای طی کردن این فرایند عقاب باید به فراز کوهی که در آنجا آشیانه دارد پرواز کند. در آنجا عقاب آنقدر نوکش را به سنگ می‌کوبد تا نوکش از جای کنده شود. پس از آن عقاب باید از شر چنگال‌های قدیمی‌خلاص شود. عقاب باید صبر کند تا چنگال و نوک جدید بروید. پس از این مرحله عقاب با نوک تیز جدیدش پرهای قدیمی‌را یکی یکی از بدنش می‌کند تا پرهای ظریف جای آن را بگیرد. سر انجام پس از ۵ ماه عقاب پروازی را که تولد دوباره نام دارد آغاز می‌نماید و از آن پس۳۰ سال دیگر زندگی می‌کند.
چرا این دگرگونی ضروری است؟...
منبع : خبرگزاری ایسنا


همچنین مشاهده کنید