پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

۱۵ شهریور: در شهر چه گذشت؟!


۱۵ شهریور: در شهر چه گذشت؟!
در بسیاری از بانک‌ها به منظور رفاه حال مشتریان و جلوگیری از شمارش دستی اسکناس‌، دستگاه‌های پول‌شمار برای استفاده مشتریان وجود دارد.
خوبی این دستگاه‌ها این است که به سرعت چند باند اسکناس را می‌شمارد و از ازدحام مشتریانی که می‌خواهند جلوی باجه اسکناس‌ها را با دست بشمارند، جلوگیری می‌کند.
با این حال گاهی مشتری پس از هر بار شمارش یک باند اسکناس مشخص با رقم‌های مختلفی روی این دستگاه‌‌ها مواجه می‌شود. یکی از دلایل این امر کهنه و فرسوده بودن اسکناس‌هاست که موجب می‌شود به خوبی از یکدیگر جدا نشده و در شمارش آنها اشتباه به وجود بیاید.
از سوی دیگر خیلی از اسکناس‌ها هم گوشه ندارند و به همین دلیل در دستگاه پول‌شمار شمرده نمی‌شوند. این مشکل موجب می‌شود که مشتریان پس از چند بار شمارش با دستگاه پول‌شمار، دوباره به شمارش دستی اسکناس‌ها روی بیاورند تا از تعداد آنها اطمینان حاصل کنند.
● بیمارستان‌های بدون پارکینگ
باوجود اینکه پارک خودرو جلوی بیمارستان‌ها ممنوع است اما باز هم تعدادی از رانندگان متخلف، خودروی خود را در این محل پارک می‌کنند غافل از اینکه مشکلات عدیده‌ای برای بیمارانی پدید می‌آورند که قصد دارند به بیمارستان بروند.
برای مثال معمولا خودرو‌های حامل بیماران جلوی در بیمارستان توقف می‌کنند تا بیمار پیاده شود اما وقتی صفی طولانی از خودرو‌ها جلوی بیمارستان پارک شده باشد، هم توقف جلوی در بیمارستان برای پیاده شدن بیمار دشوار‌تر می‌شود و هم بیمارانی که حال مساعدی ندارند، باید از بین این خودرو‌ها برای رسیدن به در بیمارستان عبور کنند که برای آنها دردسرساز است.
خوب است که رانندگان ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به حال بیماران هم توجه داشته باشند و از پارک کردن خودرو مقابل بیمارستان‌ها خودداری کنند. البته شاید اگر حین ساخت بیمارستان به احداث پارکینگ نیز توجه می‌شد هرگز چنین مشکلاتی پدید نمی‌آمد.
● آش کشک خاله
در چند روز گذشته خیابا‌ن‌های شهر چهره متفاوتی به خود گرفته است. صنف کبابی و حتی غیر کبابی، دیگ‌های آش و حلیمی که شاید از شب پیش آن‌را بار گذاشته‌ بیرون مغازه‌ می‌‌گذارند و ملاقه ملاقه آن‌را داخل ظر‌ف‌‌های پلاستیکی یکبار مصرف می‌ریزند.
اما گاهی اوقات محتویات این ظروف سفید رنگ شباهت خاصی به آش کشک خاله دارد. ماجرا از آنجا آغاز می‌شود که روزه‌داران با مشاهده برچسب‌هایی که محتوی قیمت‌های۵۰۰ تومانی برای ظرف‌های کوچک و ۱۰۰۰تومانی برای ظرف‌های بزرگ‌ترآش هستند وپس از شنیدن صدای اذان مغرب داخل مغازه می‌شوند.
اما همین که فروشنده ظرف یکبار مصرفی را که نسبت به سال پیش حسابی آب رفته و نازک‌تر نیز شده‌ است را جلوی مشتری می‌گذارد وی متوجه می‌شود آشی که باید بخورد آش کشک خاله است و بخورد یا نخورد قیمت آن پایش نوشته شده است.
جدای از این موضوع در روز‌های ماه مبارک رمضان باید مراقب بود فقط از واحد‌های مجاز کبابی، آش و حلیم تهیه شود تا روزه‌داران از گزند بیماری‌های احتمالی ناشی از مسمومیت‌های غذایی در امان باشند.
● بفرمایید چای و خرما
در روز‌های ماه مبارک رمضان وقتی ترافیک حسابی در هم گره خورده و شهروندان می‌‌خواهند هر چه زودتر به سفره افطار برسند، گاهی اوقات به یکباره با هموطنی رو به‌رو می‌شوند که یک سینی خرما، حلوا، چای یا شربت در دست دارد و می‌گوید بفرما!
چند سالی است که این عمل پسندیده در سطح شهر بیشتر دیده می‌شود و دیدن شهروندی که درست لحظاتی پس از زمان پخش اذان از خانه بیرون زده و به رهگذران افطاری تعارف می‌کند صفای خاصی دارد. به ویژه که مشخص است در این وقت از شب خود وی هنوز افطار نکرده‌ است و صواب افطار همشهریانش را ترجیح داده‌ است.
منبع : همشهری آنلاین


همچنین مشاهده کنید