پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

گل ها را چند روز بیشتر مهمان خانه های تان کنید


گل ها را چند روز بیشتر مهمان خانه های تان کنید
کاربرد یک دسته گل زیبا، فقط به یک هدیه برای دوستان و آشنایان محدود نمی شود. گل ها می توانند بسیار بیشتر از یک مجسمه، تابلو یا اشیای زینتی دیگر خانه ما را زیبا و با نشاط کنند؛ حتی نگاه کردن به شاخه های گل می تواند بر روحیه و احساسات اعضای خانواده تأثیر زیادی بگذارد و روابط آنها را با یکدیگر مهربانانه تر کند.
اگر می خواهید انرژی جادویی گل ها را به محیط زندگی خود هدیه کنید می توانید با رعایت کردن چند نکته، هم از زیبایی آنها بیشترین استفاده را ببرید و هم عمر کوتاه گل ها را کمی طولانی تر کنید.
گلدان گل را در پرترافیک ترین نقطه خانه قرار دهید تا همه از زیبایی آن لذت ببرند. یکی از این مکان ها، میز آشپزخانه است زیرا همه اعضای خانواده حداقل روزی یک بار در آن جا دور هم جمع می شوند. اگر نزدیک در ورودی، جاکفشی یا میز کوچکی دارید، می توانید با گذاشتن چند شاخه گل کاری کنید که همه اعضای خانواده هنگام ورود یا خروج از خانه احساس خوب و روحیه ای با نشاط و پرانرژی پیدا کنند.
اگر می خواهید در مهمانی ها از گل برای تزئین خانه استفاده کنید، سعی کنید رنگ گل ها با دکور خانه همخوانی داشته باشد. در چنین مواردی استفاده از دسته گل هایی که همه شاخه های آن از یک نوع هستند یا انواع مختلف گل که همه یک رنگ هستند می تواند جلوه بسیار زیبایی به خانه شما بدهد.
اگر می خواهید میز شام را با یک گلدان گل تزئین کنید، بهتر است از گلدان های بزرگ و شاخه گل های زیاد استفاده نکنید زیرا اگر مهمانان بخواهند هنگام صرف شام با یکدیگر حرف بزنند باید مرتب به چپ و راست گردن بکشند تا صورت یکدیگر را از بین شاخه های گل ببینند! اما اگر شام به صورت سلف سرویس است یک دسته گل بزرگ می تواند میز شام تان را زیباتر کند.
هنگام خرید گل، بهتر است برخی از شاخه ها را به صورت غنچه، بعضی را در حال شکفته شدن و بقیه را به صورت کاملاً شکفته شده انتخاب کنید. برای چیدن آنها در گلدان بهتر است، غنچه ها را در بالاترین بخش دسته گل و قسمت های کناره آن قرار دهید. گل های شکفته شده را در مرکز و قسمت های پائین تر بگذارید و گل های نیمه باز را در قسمت های مختلف قرار دهید.
برگ هایی را که در قسمت پائین ساقه هستند و درون آب قرار می گیرند جدا کنید زیرا این برگ ها فاسد شده و محل تجمع باکتری می شوند و در نتیجه عمر گل ها کوتاه تر می شود.
از گلفروشی ها قطره های مخصوصی را که غذای گل های شاخه بریده است، تهیه کنید و از آنها به میزان لازم به آب گلدان اضافه کنید.
گل ها را هرگز در معرض نور مستقیم خورشید یا نزدیک منبع حرارتی مانند رادیاتور قرار ندهید زیرا این امر موجب می شود آب ذخیره شده در گلبرگ ها به سرعت از بین برود و در نتیجه گل ها زودتر پژمرده می شوند.
هر چند وقت یک بار مقداری آب روی گل ها اسپری کنید تا محیط مرطوب اطراف آنها ایجاد شود. با انجام این کار و قراردادن آنها در یک محیط خنک، گل ها چند روزی بیشتر مهمان خانه های شما خواهند بود.

[معصوم نتاج ]
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید