پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

اندر احوالات استخر رفتن ناصر الدین شاه


اندر احوالات استخر رفتن ناصر الدین شاه
به یاد داریم که در صاحبقرانیه و درست در ازمنه ای که ما در سنه دوازدهم زندگانی خویش بودیم یک فقره استخر پرطمطراق جهت شنا نمودن در فصل تموز ایجادون گشت لیکن ما و منجیلک هر یوم، ساعاتی را به آب بازی و خیس شدن می گذراندیم و قاعدتا از همین جاها بود که زیرآبی رفتن را آموختیم؟! فی التموز، سوییم و شنا نمودن در این استخر قجری، فاز یاللعجبی داده تا آنجا که مامانی مهدعلیا اجازون می فرمودند، به امورات آبی اهتمام داشتیم و قلیلا می رفت که شیرجه های آکروباتیک ما، موجبات ضایع شدن مدعیان را فراهم آورد؟! یومی با عین الدوله قصد شنا کردیم پس فی الفور به درون استخر رو باز صاحبقرانیه گسیل شدیم تا لحظاتی را به کیفور شدن بگذرانیم. درست نیم ساعتی از تایم دخول ما به استخر نگذشته بود که عین الدوله به روی آب آمدند تا نفس بگیرد ایضا دهان چرکوی خویش را مفتوح نگاه داشت تا اکسیژن ینگی و تازه ای دریافتون دارد لیکن طی یک فقره عملیات تروریستی ناگاه یک فقره قورباغه سبز به درون دهان عین الدوله جهید؟ این غازقولنگ هم فی الحال عنان از کف داده، هول شده و تغافل حیوان مربوطه را قورت دادند؟! ما بعد این اتفاقیه، سکسکه عجیبی به جان عینوخان افتاده تا آنجا که نامبرده به مانند قورباغه به طرفین جهش می کرد؟! اطبای حاذقی را از سوی مهدعلیا من باب نجات عین الدوله به ما معرفی گشت لیکن ما صلاح دانستیم یک فقره دکتور دامپزشک جهت شفای بیمار قورباغه ای حاضر گردد؟! بالاخره جناب دکتور چایچیان با چمدان تگزاسی خود بر بالین بیمار حضور یافته و به امورات قورباغه یابی بدفرم اهتمام کردند؟! گویا تشخیص بر این بود که در آوردن حیوان مربوطه از طریق دهان کاملا منتفی شده ایضا تمام تلاش بر این شد که قورباغه بیچاره با فشار، دفع شود؟! عین الدوله هر طور که بود، جنبنده ولگرد را به شدت دفع نمود لیکن نامبرده به محض خروج ناگاه به آغوش دکتور چایچیان پریده و بر روی قمیص ایشان بدفرم، بی تربیتی کردند؟!
دیگر اینکه استخر رفتن در ازمنه حاضر با مشقات فراوان همراه بود ایضا اینکه در ایام اخیر قضیه وبا، همگان را مرعوب کرده و از خیالات شنا بر حذر نموده است. خفیه را پورت داده اند که عناصر خلقتی چون معتمد الدوله و میرزا اصغر پوستچی در اواسط پروگرام شنا، ناگاه مایعات اضافه شکم را طی عملیات زیرآبی، تخلیه می کنند لیکن به علت آن که جریانیه در تحت آب اتفاقون می افتد هیچ کس متوجه نگشته و ناخواسته آب مربوطه به دهانش رفته و قورت می دهد؟!
برخی غازقولنگ ها فیلمی از احوالا ت استخری اصغرآقا بیرون داده اند در وضعیه ای که بدن نامبرده به علت وجود جوش های کثیر و موهای زائد شبیه یوزپلنگ می ماند؟! گویا نام فیلم مربوطه را خالخالی گذاشته و نسخه های بدون سانسور آن در دسترس عوام می باشد از این حیث اصغرآقا کلی مشهور شده و از طریق بلوتوث تصاویر بدن چرکو و قناص خویش را با افتخارون برای ایل و تبار، ارسال می نماید؟! ما به شکلی بدفرم در مقابل اعتماد به نفس این غازقولنگ، غیچ مانده ایم؟!
دیگر این که قاعده ای از پرفشنونال های سوییم همچون شهناز پلنگ و پارمیدا کوماندو و در تایم شنا کردن ناگاه جوگیر شده، احساس می کنند که استخر مربوطه شبیه اقیانوس اطلس بوده بنابراین با یکدیگر کورس می گذارند ایضا شرط می کنند که بازنده توسط برنده، آب داده شود. مع الوصف شهناز پلنگ ماقبل شروع اکشن مسابقه، پای منقل لحظاتی را جهت دوپینگ کردن سپری می نماید لیکن در اواسط کورس، نئشه بر نامبرده غالب شده و موجب می گردد ایشان دیدگان خود را ببندند و خویش را در میان آب های اقیانوس اطلس، تصور کنند؟! به هر ترتیب با چشمان بسته و دوپینگ انجام گرفته، شهناز پلنگ به شکلی غیرعادی به سکوی انتهای استخر برخورد و تازه متوجه می گردند که اقیانوس اطلس، توهمی بیش نبوده است؟! ایشان چند یومی است با سربانداژ شده به استخر شرفیاب می گردند و ایضا دوگوله مبارکشان هم من باب شدت اصابت کلا تعطیل گشته است آن چنان که یک فقره توپ بسکتبال را به داخل آب برده و با دماغ عقابی خود فی المثل دولفین، توپ مربوطه را به این طرف و آن طرف می برند لیکن قاعده ای از رفقای شفیق، ایشان را به خاطر این شیرین کاری ها و دلقک بازی، تشویقون می دارند شاید که فرجی حاصل شده و شهنازمشنگ، شفا یابد؟! هر چند راپورت داده اند، لقب ایشان به علت انجام حرکات موزون و پرطمطراق به شهناز دولفین، تغییرون یافته است؟!
سخن زیاده گشته لیکن اگر یحتمل به استخر مراجعه می فرمایید، اصول اخلا قیه و ایمنیه را حتما رعایت فرمایید که مبادا آب های دافعه از بدن اصغرآقا تغافل به دهان مبارکتان داخل شود؟! ایضا ما دوستتان داریم با ص صابون که همگان در کف اش بمانند؟! روزگارتان عشرون، فعلا خداحافظون.

نویسنده : مهدی دل روشن
منبع : روزنامه مردم‌سالاری


همچنین مشاهده کنید