جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

حمام های کوچک


حمام های کوچک
در تهیه لوازم برای حمام های کوچک باید دقت کنید که لوازم انتخابی در عین کارآمد بودن کمترین فضا را اشغال نمایند . با به کار گیری درست نور فضای این حمام ها را بزرگ تر جلوه دهید . در گوشه های حمام و در تمام مناطق دیگر چراغ های را نصب نمایید . می توانید در صوتر امکان از پنجره های سقفی نیز بهره مند شوید .
به جای استفاده از فضاهای تزیینی دور وان از دوش ها و دست شویی های ساده تر استفاده کنید . تا حد امکان تمامی کابینت ها و قفسه ها و لوازم تزئینی را از حمام خارج کرده و محیط را خلوت نمایید . تنها قفسه های ضروری را در حمام نصب کنید و جای دیگری را برای نگه داری مواد در نظر بگیرید . در صورت نیاز به نصب قفسه ، انها را بالای دیوار و نزدیک به سقف نصب کنید تا نوعی مانع دید نباشند .
برای انعکاس مناسب نور یک اینه بزرگ در بالای سینک دست شویی نصب کنید . همچنین می توانید به صورت هنرمندانه ای چند اینه کوچک و زیبا را در کنار هم نصب نمایید .
هم برای دیوارها و هم برای کف حمام از رنگ های روشن استفاده نمایید . همچنین اگر مجبور به استفاده از لوازم جانبی دیگری در حمام می باشید سعی کنید تا حد ممکن انها را از جنس شیشه یا فلزهای براق و منعکس کننده نور انتخاب نمایید .
دور دوش تا حد امکان پرده یا در استفاده نکنید و در صوتر استفاده این در را از شیشه شفاف انتخاب نمایید .
اگر تصمیم دارید دیوارها را کاغذ دیواری نمایید از رنگ های سفید یا زرد و طرح های زنده و ملیح استفاده نمایید . برای هنری تر شدن نمای حمام می توانید بر روی دیواری که فضای خالی وسیع تری دارید یک نقاشی زیبا ترسیم نمایید .
اگر امکان نصب پنجره در حمام وجود نداشته است در محلی که به نظرتان مناسب ایجاد ان بوده یک تابلو از منظره ای زیبا را نصب نمایید .
برای بلندتر به نظر رسیدن سقف دور ان را نقاشی یا گچ بری نمایید . ترسیم نقش ماه و ستاره با رنگ های روشن نیز هم محیط را زیبا می کند هم بزرگ تر جلوه می دهد .
به یاد داشته باشید که حام کوچک باید همواره تمیز و مرتب باشد .
منبع : P۳۰world


همچنین مشاهده کنید