پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

درس هایی شیرین از تمرین های ناموفق


درس هایی شیرین از تمرین های ناموفق
آیا به تازگی استرس و بحرانی را پشت سر گذاشته و عصبی، نگران و به هم ریخته هستید با این که تغییر دادن کامل شرایط زندگی امکان پذیر نیست، اما می توانید با پیاده کردن راهکارهای زیر موجبات بهبود شرایط روحی تان را فراهم آورید.
● استراحت کرده و غذاهای مقوی بخورید
بهترین راه کم کردن استرس داشتن خواب کافی در شب است. در واقع ذهن و جسم شما در حالتی بهترین کارآیی را دارند که استراحت کافی داشته باشند، پس تلاش کنید تا هفت الی هشت ساعت کامل بخوابید.
در عین حال یک چرت کوتاه در عصر نیز در بازسازی انرژی روحی تأثیر فراوانی دارد. در ضمن بهتر است رژیم غذایی متعادلی بر پایه میوه و سبزیجات و مصرف مکمل های ویتامینی داشته باشید. اگر خواب و غذای شما مناسب باشد بهتر می توانید استرس خود را مهار کرده و با شرایط جدید کنار بیایید.
● خودتان را بیشتر دوست داشته باشید
معمولاً زنان زمان زیادی را در طول عمر خویش صرف مراقبت از اطرافیان کرده و فراموش می کنند به خودشان توجه کنند و مهمتر از همه این که خودشان را دوست داشته باشند، اما شاید برای تان جالب باشد بدانید که هرچه انرژی بیشتری برای خود، صرف کنید، انگیزه بیشتری برای دوست داشتن و مراقبت از دیگران به دست خواهید آورد. بنابراین از اختصاص دادن زمانی برای خود و انجام کارهایی که دوست دارید غافل نشوید. مثلاً نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه و یا خوردن قطعه ای شکلات در آرامش می تواند احساس بسیار خوبی در شما ایجاد کند. در ضمن انجام کارهایی مثل باغبانی، مطالعه و پیاده روی نیز در حفظ تعادل روحی تأثیر قابل توجهی دارند.
● مهار اضطراب با ورزش
با وجود این که ممکن است با شرایط پیش آمده و استرسی که دارید علاقه ای به ورزش نداشته باشید، اما سعی کنید زمانی را برای ورزش کنار بگذارید. پیاده روی کرده و از مناظر اطراف لذت ببرید. این کار روحیه شما را بهبود بخشیده و موجب کاهش میزان هورمون های استرس زا در بدن می شود.
در ضمن از تنفس عمیق غافل نشوید. به آرامی نفس کشیده و هوا را به کمک عضلات شکم به خارج بفرستید تا عمیقاً احساس آرامش کنید. به علاوه بهره بردن از ورزش یوگا نیز به دور کردن استرس کمک شایانی می کند.
● روابط خود را با دوستان صمیمی و مورد علاقه تان بیشتر کنید
استرس باعث انزوای اجتماعی برخی زنان می شود، به یاد بسپارید که دوستان شما، از بهترین علل حفظ شادی در زندگی بوده و تقسیم عواطف و احساسات با آن ها می تواند، کمک زیادی به حفظ روحیه کند.
فراموش نکنید همواره دوستان شادی در اطرافتان داشته باشید زیرا روحیه خوب، مسری است. و مهمتر از همه دوستانتان هستند که می توانند باز هم خنده را روی لبانتان بیاورند.
● سخت نگیرید
بیاموزید در گذشته زندگی نکنید و وقایع تلخ آن را به امروز و لحظه حال تعمیم ندهید.
باید از اتفاقات گذشته درس گرفت، ولی آن ها را رها کرده و بر آینده با اندیشه ها و رفتارهای مثبت تمرکز کرد.
یک تجربه تلخ و نگاه کردن به بحران ها، نباید زندگی را تحت تأثیر قرار دهد. یادتان باشد تا زمانی که زنده اید، حق حیات، آن هم به بهترین شکل ممکن را دارید.


[بهار کمالی]
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید