جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

ناصر الدین شاه MP۳ می شود


ناصر الدین شاه MP۳ می شود
در این ازمنه که تکنولوژیه، امورات و احوالات زندگانی بشر رابه تسخیرون خود در آورده، به توصیه داداش هوتی بالاخره توانستیم مخ مامانی مهدعلیا را بزنیم و یک فقره ام .پی . تری پلیر خریداری کنیم تا به قاعده ای قلیل ما هم تریپ فشن و آوانگارد شویم؟! دستگاه مربوطه قابلیت شارژینگ داشته از این حیث هر جا که می رفتیم به امورات موزیکی اهتمام داشته و به شکلی ینگی با صداهای عناصر خلقتی چون حسن خرصدا، داریوش دیمورده و حمیرا موقشنگ فاز می گیریم. یومی به خانه شدیم و مشاهدون فرمودیم که مامانی مهدعلیا در بیرونی تالار مجاور با چشمانی گریان انتظار ما را می کشند، فی الحال دلیل احوالیه بد فرم ایشان را جویا شدیم لیکن گفتن کردند که شهناز پلنگ، الهام خطر و منیژه شلخته آمار داده اند که گویا ناصر الدین شاه، کر شده است و هنگامی که تردد در شوارع و سوقیه به گوش های هومایونی، سمعک متصل می نماید! عارض به حضورتان که این قولتشنگ های عقب مانده ذهنی، خیالات فرموده اند که گوشی های MP۳ حتما گوشی سمعک بوده لاجرم خود ایشان بایستی به دکتور مراجعت فرموده و پیرامون چشمان آلبالو گیلاسی خویش یک فقره عینک با نمره سه و نیم، تهیه فرمایند ایضا بماند که اطبا برای مداوای دوگوله کلا تعطیل این شغال ها هیچ کاری نمی توانند انجامون دهند؟! دگیر اینکه MP۳ پلیر گویا بعد از چند مدت، آدمی را به حرکتیه وا داشته، کاری می کند که کله مبارک تحت الشعاع ریتم آهنگ مربوطه، تکان بخورد که در مواردی بر اثر تکرار، این امر به تیک تبدیل شده و غازقولنگ آهنگ گوش کن، حتی در تایمی که از دستگاه استفاده نمی برد، به مانند رجال فوتبالیست، هد می زند؟! حال این مخ تعطیل، آهنگی از خورزوخان می شنود یا اینکه با علی دایی تمرین گل زنی می کند ما نمی دانیم لیکن اطبا گفتن کرده اند که تیک مربوطه، علی الخصوص بسیار شبیه حرکات مورچه خوار بوده ایضا می توان از این فناوریه بابت معدوم ساختن انواع هوازی های موجود در فضای درونی، مگس ها و حتی پشه ها استفاده نمود. همچنین اصغرآقا به جهت آنکه خون به پشه نمی دهد از سوی جمعیت حمایت از حشرات، تحت پیکرد قانونی قرار دارد لیکن زری خانم گویا یک فقره MP۴ تهیه نموده اند تا از احوالات اصغر بیکار حین چرخ زدن در شوارع، فیلمی پروداکت نماینده تا با اکشن بلوتوثی، ایشان را بی آبرو کنند. عارض به حضورتان که MP۳ یکی از طرق پرطمطراق نجات از وراجی های عین الدوله و سخنرانی های طویل جناب امیرکبیرخان بوده آنچنان که وقتی در نزد ایشان جلوس می کنیم فی الفور گوشی ها را در مکان مربوطه نصب می کنیم تا به جای اراجیف عین الدوله شپش گیر و امیرکبیر بچه مثبت، صدای نازنینی جنیفر لوپز و برتنی اسپرز را استماع نماییم؟!
دیگر این که MP۳ در سر کلا س های دانشگاه و یونیورسیتی نیز کاربرد اساسیه داشته به گونه ای که قاعده ای از تلا میذ دختر در تایم تدریس استاد، به جای جزوه نویسی از پرت و پلا های جناب، یک فقره آهنگ غمگین از استاد شاد مهر گوش می دهند لا جرم این استاد و آن استاد ندارد مهم این است که سبب منم که می شکنم؟! راپورت خفیه داده اند گویا در موردی شباب دختر که گوشی را زیر چارقد خود پستو می نمایند، جوگیر شده و عنان خود از کف داده با خواننده مربوطه به هم خوانی می پردازند که در این احوالا ت، استاد درسی با عاشق خواندن شاگرد مذکور،وی را نزد باقی تلا میذ اوسکول و ضایع می کند آنچنان که اداره بازیافت هم از جمع کردن ضایعات طرف، ناتوان می ماند؟!
دیگر این که گویا پارمیدا خانم و بهزاد خان دو دانشجوی معزز بوده که مراودات عشقولا نه با هم داشته طوری که در تایم درس با نشستن در انتهاییه کلا س و دو شقه نمودن گوشی MP۳ با یکدیگر لا و می ترکانند لیکن استاد فرهیخته سوال می کند که شما درآن عقب چه می کنید؟!
در این هنگام، پارمیدا گفتن می کند که گوش می دهیم ایضا بهزاد خان هم پاسخ می دهد بلا شک ما هم گوش می کنیم؟! مستحضر هستید که گوش دادن و گوش کردن چه تفاوتیه ای دارند؟!
عارضم که قاعده ای از طرفداران MP۳ پلیرها در تایمی که که سوارتاکسی می شوند با حالتیه ای که پنج نفر در صندلی عقب فی الواقع به شکل MP۳ جا داده شده باز هم دست از موزیک بر نداشته لا محاله سیم و سیم کشی نموده تا گوش مبارک را از شنیدن شکایت های یومیه ملت از گرانی و اکسپنسیو نجات دهند؟! علی الخصوص مبادا که یک مسافر پرچانه به پست آدمی بخورد چرا که این غولتشنگ آنچنان آمار زاییدن گاو همسایه و سقوط بوئینگ ۷۴۷ مملکت قرقیزستان را می دهد که گویی درایور تاکسی و مسافران کلا از اقوام و فامیل وی هستند. آخر کسی نیست بگوید ای غاز قولنگ شاید بقیه حوصله وراجی تو را ندارند ایضا که دهانت هم به محض باز شدن، رایحه ماست موسیر را منتشر می کند؟! MP۳ شاخه گلی است در دستان تو، آهنگ همه زندگی نیست، جسم می رود، روح جدا و دیگر هیچ. روزگارتون عشرون، فعلا خداحافظون.

نویسنده : مهدی دل روشن
منبع : روزنامه مردم سالاری


همچنین مشاهده کنید