سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

رقابت اپراتور اول غیرعادلانه است


رقابت اپراتور اول غیرعادلانه است
رقابت اپراتور اول با سایر اپراتور ها بسیار غیر عادلانه است . متاسفانه به نظر می رسد در بین مسوولان دولتی واگذاری کارها به بخش خصوصی جا نیفتاده و در بعضی مواقع ساز و کارها برای تبدیل و انتقال از بخش دولتی به خصوصی آماده نشده است.
واگذاری سیم کارت تلفن همراه توسط دولت تنها در شرایطی باید صورت گیرد که بخش خصوصی به تعهدات خود عمل نکرده باشدکه این با توجه به عملکرد دو شرکت تالیا و ایرانسل منطقی به نظر نمی رسد .
وزارت ارتباطات باید روی ارتقای کیفیت و نظارت بر عملکرد اپراتورهای مختلف و نیز بر حوزه های مخابرات و پست تمرکز داشته باشد و تصدی گری را طبق اصل ۴۴ رها کرده و به مرور زمان فعالیت های خود را به بخش خصوصی و تعاونی واگذار کند کاری که تا به امروز ۵درصد ان انجام شده است .
وزارت ارتباطات به منظور کسب درآمد از هر شیوه ای برای جذب متقاضی استفاده می کند تا سهم بخش خصوصی را در زمینه تولید سیم کارت تا حدودی کنترل کند .
در حال حاضر عدم کیفیت مناسب و اختلالات مکرر شبکه تلفن همراه، مشترکان آن را به شدت ناراضی کرده است.
در این میان، بسیاری از نمایندگان مجلس معتقدند که وزارت ارتباطات باید توجه بیشتری به کیفیت شبکه تلفن همراه داشته باشد و افزایش ضریب نفوذ را به بخش خصوصی واگذار کند و از میزان تصدیگری خود بکاهد.
توزیع انواع سیم کارت از سوی دولت در شرایطی که شرکت های خصوصی در آن زمینه فعال هستند هیچ تناسبی با خصوصی سازی ندارد.

منبع : موبنا
دکتر سیروس محمدی نژاد
منبع : پایگاه اطلاع رسانی itanalyze


همچنین مشاهده کنید