پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

استقبال بخش خصوصی از مزایده وایمکس


استقبال بخش خصوصی از مزایده وایمکس
با شروع مزایده خدمات دسترسی پرسرعت بی سیم (Wimax) از ۸ تیرماه و پایان آن یعنی ۱۶مرداد، ۷۴۶ سند مزایده Wimax در کل کشور خریداری شده که سهم استان تهران از این میزان ۸۵ سند است. با پایان یافتن مهلت خریداری اسناد اکنون متقاضیان تا حداکثر تا ۳۱ شهریورماه، مدارک مورد نیاز خود را به مراجع ذی ربط تحویل دهند.
گفتنی است حق لیسانس پروانه wimax برای استان تهران ۲۰۹ میلیارد ریال و برای سایر استانها چهار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.
بر اساس برنامه ریزی های انجام شده پروانه wimax برای برندگان اوایل پاییز صادر می شود. این موضوع در حالی است که قرار بود فراخوان مزایده حداکثر در خردادماه اعلام شود! پیگیری به ثمر رسیدن این مزایده از آن جهت حائز اهمیت است که بر اساس این فناوری بی سیم، سرعت انتقال داده ها افزایش چشمگیری داشته و امکان دسترسی بهتر و سریع تر به انواع سرویس ها در مناطق محروم افزایش خواهدمی یافت.
گفتنی است WiMAX تقریبا به همان شکل WiFi اما با سرعتی بیشتر از آن کار می کند و محدوده پوشش وسیع و تعداد مشترکین بیشتری نسبت به WiFi دارد. حداکثر سرعت تبادل داده در سیستم Wi-Fi به ۵۴ مگابایت بر ثانیه می رسد که این مقدار در سیستم WiMAX به ۷۰ مگابایت بر ثانیه افزایش می یابد. البته در هر دو حالت سرعت میان چند کاربر مختلف تسهیم شده، اما تفاوت اصلی این دو سیستم سرعت آنها نیست بلکه مسافت و برد آنهاست.
منبع : ماهنامه تحلیلگران عصر اطلاعات


همچنین مشاهده کنید