سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

خواب مگسی ناصرالدین شاه


خواب مگسی ناصرالدین شاه
در این گرمای تموز که هر جنبنده ای را قیچ می کند، اهالی صاحبقرانیه نیز از این قاعده مستثنی نبوده و حرارتیه این سنه، بدفرم کرک و پر ما را ریختانده است. در تموز جاریه از التفات مهدعلیا، ما با میرزاآقاخان هم اتاق شده و لیکن از اتفاقیه خانه یکی شدن با این موجود گاگول همین بس که عن قریب است به واسطه احوالا ت خوابی ایشان، دوگوله مبارکمان غشغشم شود. غفلتا تصمیم بر آن شد که همراه میرزاآقاخان نوری در سرسرای عمارت که اطاقکی دنج داشته و مشرف به پارک نیاوران می باشد جهت قیلوله و خواب بعدازظهر، چرتی بزنیم لیکن به محض آن که چوچونچه و شلوارک هومایونی را به تن کرده و آماده خسبیدن شدیم، ناگاه میرزا کلا شکم مفت خور را بر روی زمین پهن کرده و دهان عنترش را به قاعده دو وجب گشوده چنان اصوات عنکر و خرناس های بدفرمی را در فضا منتشرون می کرد که اگر اداره نظمیه فی الحال او را بدین صحنه می یافت اجالتا به جرم ایجاد آلودگی صوتیه، چوب به حلق تنبوشه اش فرو می برد.
ایضا به منجیلک گفتیم تا در اینترنت مشق ایمیل کرده و طی یک نامه اندکی از جانب ما برای کاندولیزا رایس لا و بترکاند شاید که سر عقل آمده و عشقولا نه لا ینحل ما را فرجی حاصل کند؟! لیکن از بخت نامراد گویا اینترنت انقطاع شده و شبکه مختل گشته بود. صدبار این میرزامحمدخان سلیمان الدوله، صدارت امور ارتباطات و فناوریه اطلا عات قیف اینترنت پرسرعت را آمدند اما هیچ گاه این فقره عملی نشده عن قریب است که به واسطه این غفلت آمار طلا ق بالا برود؟!
دیگر این که لیل فرارسید و این بار مجددا مهدعلیا پروگرام خواب میرزاآقاخان غازقولنگیان را در پاچه ما گذاشت، امریه دادند که به همراه هم به پشت بام صاحبقرانیه شویم و آنجا بخوسبیم. ایضا ما که از این رجل چرکو و دل خوشی نداشتیم و حاضر بودیم بیل به ملا ج سفالی اش اصابت کند، از روی اجباریه موضوع را پذیرفته و به مکان نامبرده، روان شدیم.
عارض به حضورتان عملیات خفتن در ایام و لیالی تموز همراه با مشکلات عدیده ای بود چنان که قاعده ای از جماعت پیرامون مزاحمتیه های مگس ها و پشه ها بد فرم شاکی بوده و با ابزاری چون پیف پاف، توری و قرص مخصوصیه با این موجودات چرکو، سر جنگ گذاشته اند; هر چند که ما می گوییم تا باشد مگس، اگر مثل ما گرفتار خرمگسی چون میرزا آقاخان نوری شدید، چه؟!
گویا در خوسبیدن عصرگاهی یک فقره مگس با اصرار و سماجت تمام به صورت شما چسبیده و لا و می ترکاند که در این حال با حرکت آکروباتیک دست جنابعالی مواجه شده و البته در پس آن با جملا ت قصاری چون کثافت، آشغال، لعنتی و مزاحم نیز پذیرایی می گردد که هر کس نداند یحتمل می پندارد که عبارات مذکور پیرامون یک مزاحم خیابانی نقل می شوند. مگس مربوطه احتمالا دست بردار نبوده با تجدید قوا و ریکاوری، سریعا به محل کار خود برگشته و دور دهان شما را به امید یافتن لکه چربی جستجو می نماید لیکن این عملیات چندشآور موجب می گردد تا عالیجاه با یک فقره حرکت دست، وی را به قصد کشت، بزنید؟! البته در بسیاری از موارد، مگس موزی من باب سرعت فرمول یکی خود، جا خالی داده و شما را همچون داداش سیاه ضایع می گرداند آن طور که اداره اطفائیه بری دماغ سوخته شما، کاری نمی تواند انجام دهد ایضا درباره بازیافت هم قادر به جمع کردن ضایعات حضرتعالی نیست؟!
دیگر این که در لیالی تموز، حضور پشه های خونخوار که دست و پای عمو چنگیز و قوم مغول را از پشت بسته اند، زمینه بروز عملیات خود در گویی را فراهم آورده عن قریب است که قاعده ای از رفقا جهت احوالا ت پشه ستیزی، سر از دارالمجانین در بیاورند. راپورت داده اند که عده ای از جماعت به محض نشستن پشه بر روی صورتشان طی یک فقره اکشن ناگاه به خود سیلی زده و در پی نابودی نامبرده بر میآیند لیکن در پایان مشاهدون می گردد که پشه مادر مرده از معرکه گریخته و شما مانده اید و صحنه خودزنی و خندگان اطرافیان تان که مانند بز به شما می خندند سخن سر به درازا کشیده لیکن اگر قصد خفتن خفن و بی دغدغه ای دارید، اولا اصولا مترقیه در خنثی سازی مزاحمت های صوتیه نظیر خرناس را با پلیتیک مناسب حل نمایید. دویوما بابت کیش نمودن مگس های مزاحم محیط زندگانی را تمیز نگه داشته و علی الخصوص از اسپری کوشنده های کارخانه غلا م مگس کش استفاده کنید. سیوما در جنگ با پشه های عوام فریب، از پرده های توری بهره برده و به خودزنی و خود درگیری رو نیاوری. خفتن تان عشرون، فعلا خداحافظون.

نویسنده : مهدی دل روشن
منبع : روزنامه مردم‌سالاری


همچنین مشاهده کنید