جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

چرخ گوشت، گوشت کوب مدرن


چرخ گوشت، گوشت کوب مدرن
وقتی خوب فکر کنیم، متوجه می شویم که خیلی از غذا‌ها با استفاده از گوشت چرخ کرده تهیه می‌شوند.
علاوه بر ماکارونی و کباب تابه‌ای، بسیاری از غذا‌های ایرانی نظیر کوفته با گوشت چرخ کرده آماده می‌شوند.
اغلب خانواده‌ها ترجیح می‌دهند گوشت را پس از خریداری، در منزل و با رعایت اصول بهداشتی چرخ کنند.
البته در این بین برخی هم به علت کمبود وقت یا نداشتن چرخ گوشت، این وظیفه را به قصاب محل واگذار کرده یا به خرید گوشت چرخ کرده آماده از فروشگاه‌ها و قصابی‌ اکتفا می‌کنند.
به هرترتیب، گوشتی که در منزل پاک شده و در چرخ گوشت تمیز، چرخ شود به مراتب قابل اطمینان‌تر از گوشت‌های چرخ‌کرده آماده است که محتویات آن قابل رویت نیست.
نخستین گام برای بهر‌ه‌مندی از گوشت چرخ کرده خانگی، خریداری یک دستگاه چرخ‌گوشت است که علاوه بر قدرت بالا، تیغه‌های تیز و با دوامی داشته باشد.
در گذشته، کدبانو‌های خانه برای به‌دست آوردن گوشت چرخ کرده آن را می‌کوبیدند و برای این کار زمان زیادی نیاز بود اما امروزه با ورود انواع چرخ‌گوشت‌ها به بازار، عمل زمان‌بر کوبیدن گوشت به چرخ گوشت محول شده تا ظرف مدت چند دقیقه گوشت چرخ شده را آماده کند.
چرخ گوشت، کالایی که امروزه جزء لاینفک هر آشپزخانه‌ای است، با مارک و مدل های مختلف و گوناگون در انواع ایرانی و خارجی در بازار لوازم خانگی موجود است.
اما در هنگام خرید آن باید مراقب بود زیرا همانند دیگر وسیله‌های برقی، نمونه‌های تقلبی چرخ گوشت هم در بازار وجود دارد.
از سوی دیگر، نوع نگهداری چرخ گوشت هم به افزایش عمر آن کمک می‌کند. برای مثال باید پس از هر بار استفاده، تیغه‌ها و دیگر تجهیزات چرخ گوشت را به خوبی شست‌وشو داد تا کوچک‌ترین ذرات باقیمانده گوشت از روی آنها پاک شود.
همچنین باید صبر کرد که همه تیغه‌ها کاملا خشک شوند و سپس آنها را سر جای خود بست. توجه داشته باشید که چرخ گوشت جزء وسایل برقی پر مصرف است و نباید در زمان اوج مصرف آن را به کار برد.
منبع : همشهری آنلاین


همچنین مشاهده کنید