شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

می توانید اوضاع را تغییر دهید حتی اگر قمر در عقرب است


می توانید اوضاع را تغییر دهید حتی اگر قمر در عقرب است
وقتی پای صحبت خیلی از هم سن و سال های خودمان می نشینیم، متوجه می شویم که بعضی از آنها دل پرخونی دارند. چنان از اوضاع روزگار گله می کنند که بعضی وقت ها فکر می کنیم هیچ نقطه روشنی در زندگی آنها وجود ندارد. البته درست است که ما جوان ها در زمینه های مختلف با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنیم، ولی این مسائل نباید موجب شود که به طور کامل از زندگی نا امید شویم و نگاهمان به همه مسائل تیره و تار و با بدبینی باشد. شاید بگویید: «ای بابا، من اینقدر گرفتاری و مشکل دارم که دیگه هیچی نمی تونه بهم حال بده!». اما اگر همین حالا به زندگی خودتان با دقت نگاه کنید متوجه می شوید که هر چقدر هم که اوضاع خراب باشد باز هم نکات مثبت کوچکی وجود دارند که می شود به آنها دل خوش کرد. اشکال کار اینجاست که ما جوان ها گاهی اوقات آنقدر به مشکلات و کمبودها فکر می کنیم و آنها را برای خود بزرگ می کنیم که اصلاً موارد مثبت و امیدوارکننده زندگی مان را کاملاً فراموش می کنیم.
اگر مرتباً به کمبودها و شکست ها و ناتوانی هایمان فکر کنیم، به غیر از این که اعصاب خود و اطرافیان مان را خرد کنیم هیچ نتیجه دیگری نخواهیم گرفت، زیرا این طرز فکر موجب می شود ما خود را افرادی ناتوان که مجبورند تسلیم شرایط شوند ببینیم. ولی ما جوانیم، توانایی ها و فرصت های زیادی داریم و می توانیم اوضاع را حتی اگر خیلی هم قمر در عقرب باشد به نفع خودمان تغییر دهیم. اگر انرژی ذهنی خودمان را بر امکاناتی که داریم و موفقیت هایی که در گذشته کسب کرده ایم متمرکز کنیم، به جای آه و حسرت و افسوس سعی خواهیم کرد که مشکلاتمان را حل کنیم.
یکی از علت هایی که موجب می شود جوانان به جای امیدوارانه تلاش کردن گوشه ای بنشینند و فقط غر بزنند، ترس است. ترس از شکست موجب می شود که کلاً دست به هیچ کاری نزنیم. اجازه ندهید ترس شما را تبدیل به یک انسان منفعل کند. برای رسیدن به موفقیت باید از ترس بگذرید. به آرزوها و هدف هایتان فکر کنید و برای رسیدن به آنها برنامه ریزی داشته باشید. حتی اگر در این راه شکست بخورید، احساس خیلی بهتری خواهید داشت نسبت به زمانی که اصلاً تلاشی نکرده اید. یادتان باشد که اتفاقات خوب شانسی به وجود نمی آیند، باید آنها را به وجود بیاورید!

راضیه حبیبی
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید