چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

۲۸ مرداد: در شهر چه گذشت؟!


۲۸ مرداد: در شهر چه گذشت؟!
گاهی اوقات پس از یک پیاده‌روی طولانی در شهر، لذت هیچ چیز با دیدن یک آبخوری سالم و آشامیدن آب سرد آن برابری نمی‌کند.
● آبخوری زیبا
گرمای هوا باعث شده تا آبخوری‌های صلواتی نیز به آبخوری‌های دیگر اضافه شوند و ثواب دعای شهروندان را نصیب بانی آن کنند.
در کنار انواع آبخوری‌های کلمنی و تانکری برخی شهروندان نیز ابتکار به خرج داده و با ساخت آبخوری‌های زیبا، جلوه زیبایی به شهر داده‌اند.
البته نباید از یاد برد که در کنار زیبایی، تامین سلامت شهروندان نیز یکی از ضرورت‌های نصب آبخوری است. برای نمونه در جای جای شهر می‌توان آبخوری‌هایی را مشاهده کرد که فاقد شیر‌های فواره‌ای و استاندارد هستند.
بنابراین شهروندان مجبور می‌شوند از لیوان مشترکی برای آشامیدن آب استفاده کنند. این روش به طور حتم بیماری‌های مسری گوناگونی را درمیان شهروندان گسترش می‌دهد.
این در حالی است که نصب شیر‌های فواره‌ای یا گذاشتن لیوان‌های یکبار مصرف در کنار آبخوری‌ها می‌تواند این خطر را از شهروندان دور کند.
● صرافی با انصاف
این اواخر برخی صرافی‌های با انصاف برای کاهش تعداد سرقت‌هایی که در اطراف مغازه‌آنها صورت می‌گیرد تجارب خود را روی تبلیغات مغازه میان مردم توزیع می‌کنند.
شاید اگر این حرکت مفید در میان سایر اصناف نیز رایج شود، فرهنگ توجه به منافع عمومی و احترام به حقوق متقاضیان کالا و خدمات نیز فراگیر شود. در تبلیغات این دسته از صراف‌ها آمده است: برای خرید با قیمت‌های بالا از چک‌های رمزدار و بانکی استفاده کنید و آنها را در جیب خود بگذارید.
افراد محتاط همیشه به این توصیه عمل می‌کنند و در سرقت‌های احتمالی هم تنها فرد ناکام ماجرا، سارق است. توصیه دیگر این است که حتما از مراکز مجاز خرید کنید و به خاطر اندکی ارزانی یا تخفیف، جان و مال خود را به خطر نیندازید.
این نیز توصیه بسیار صحیحی است زیرا در حال حاضر صرافی‌های فاقد مجوز در شهر فعالند. آخرین توصیه صرافی‌های با انصاف این است که هرگز مقدار زیادی پول را جابه جا نکنید.
● تهدید سلامتی شهروندان
هر‌چند خوردن نان تازه و داغ بسیار لذت‌بخش است اما گاهی اوقات ایستادن در صف نانوایی برای خرید نان امکان‌پذیر نیست و خانواده‌ها ناچار می‌شوند از انواع نان‌های بسته‌بندی‌شده که این روز‌ها به وفور در بازار پیدا می‌شود، استفاده کنند.
تماس‌های تلفنی تعدادی از شهروندان با ستون در شهر چه خبر حاکی از آن است که متاسفانه در برخی فروشگاه‌ها، نان‌های کپک زده به فروش می‌رسد که سلامتی مردم را تهدید می‌کند. البته در این بین کارخانه‌های تولید‌کننده مقصر به نظر نمی‌رسند؛
چراکه تاریخ درج شده روی بسته‌بندی از قابل مصرف بودن آن خبر می‌دهد اما گاهی بر اثر شرایط نامرغوب نگهداری یا سوراخ شدن بسته‌ها با وجود اینکه ظاهر نان‌ سالم به نظر می‌رسد، هنگامی که بسته باز می‌شود در لا به‌لای آن آثار کپک‌زدگی دیده می‌شود.
به هر حال فروشنده و تولید کننده موظف هستند تا نان‌های بهداشتی و کاملا سالم به مشتریان عرضه کنند.
● وقت طلایی
در فصل تابستان تعداد مسافرانی که برای سفر از فرودگاه‌های کشور استفاده می کنند، به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا می کند و متاسفانه گاهی ظرفیت امکانات فرودگاه‌ها برای پاسخگویی به نیاز مسافران کافی نیست.
تعداد زیادی از شهروندان که در روز‌های اخیر مسافرت هوایی داشته‌اند در تماس تلفنی با ستون در شهر چه خبر از ناکافی بودن تعداد تسمه‌هایی گله کرده‌اند که چمدان های مسافران را تحویل می‌دهد.
این مشکل زمانی که به طور همزمان چند پرواز وارد فرودگاه می‌شوند، بیشتر نمود پیدا می‌کند. به هر حال چون وقت طلاست باید عوامل به هدر دادن این طلای ارزشمند را تا جایی که ممکن است حذف کرد.
منبع : همشهری آنلاین


همچنین مشاهده کنید