شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

۲۷ مرداد: در شهر چه گذشت؟!


۲۷ مرداد: در شهر چه گذشت؟!
سهمیه‌بندی بنزین بعلاوه صف‌های طولانی بنزین ضربدر تعطیلات چند روز اخیر مساوی بود با فروشنده‌های بنزین بین‌جاده‌ای.
● دستفروش‌های بنزین
مسافران تعطیلات چند روز پیش از مشاهده مجدد فروشنده‌های بنزین بی‌نصیب نبودند و هر از گاهی چندتایی از آنها سر راه راننده‌ها سبز می‌شدند.
این در حالی بود که مسئولان پیش از این خطر‌های خرید از دستفروش‌های بنزین را به مسافران گوشزد کرده‌ بودند.
برای نمونه ناخالصی‌های موجود در سوخت برخی از آنها باعث شد خودرو‌ها در طول جاده متوقف شوند و فقط به مدد یدک‌کش‌ها بتوانند صحنه جاده را ترک کنند.
البته تعطیلات چند روز اخیر تعداد خودرو‌های در راه مانده به علت مصرف سوخت ناخالص را به مراتب بیشتر از دفعات پیش افزایش داد؛
با این تفاوت که این بار سوخت یک جایگاه‌ نیز آلوده به آب بود. به گزارش فارس، راننده‌ها پس از سوخت‌گیری از یکی از جایگاه‌های محور‌های شمالی کشور به یکباره متوجه نارسایی موتور خودرو و خاموش شدن آن می‌شدند.
تعداد زیاد خودرو‌هایی که به این نحو در جاده متوقف شده بودند به همراه بازدید سوخت جایگاه یاد شده قضیه را متوجه این جایگاه کرد. به هر حال معلوم شد ناخالصی محدود به سوخت دستفروش‌های بین راهی سوخت نمی‌شود.
● ممنوعه‌ها در اتوبوس
این‌طور که برخی شهروندان با اتوبوس‌های شهر و اعصاب مسافران رفتار می‌کنند همین روز‌هاست که نیازمند نصب تابلوهایی- شبیه به آنچه در مترو نصب شده - در اتوبوس‌ها شویم.
برای نمونه تابلوی ممنوعیت ورود اشیای نوک تیز،‌ یکی از این تابلو‌های مورد نیاز است. گاهی دیده می‌شود که برخی شهروندان برای جابه‌جایی شیشه از اتوبوس استفاده می‌کنند.
این مسئله در مورد چمدان و کیف‌های حجیم هم بیداد می‌کند به طوری که برای عبور از فضای خالی بین صندلی‌ها در صورت وجود یکی از این چمدان‌ها و ساک‌ها حسابی باید به دردسر افتاد.
البته همانطور که در عکس مشاهده می‌کنید این مشکل در حوالی ترمینال‌های اتوبوس به شکلی دیگر بروز می‌کند و آن شامل ورود حیوانات نیز می‌شود.
● اسکناس نداریم
نداشتن اسکناس در بانک‌ها معمولا جمله‌ای است که در روز‌های پایانی سال مشتریان آن را می‌شنوند. البته نمونه کتبی این جمله هم به وفور روی مانیتور عابر‌بانک‌ها نقش می‌بندد.
حتی آن دسته از افرادی که اول صبح همزمان با کارمندان، وارد بانک می شوند هم این جمله را گاهی می‌شنوند و ناچارند تا رسیدن خودروی حامل پول منتظر بمانند اما اینکه بانک در شلوغ‌ترین ساعات روز و در حالی که تعداد زیادی مشتری در صف معطلند اعلام کند، اسکناس تمام شده مشکل عجیبی است.
این در حالی است که مشخص نیست چرا مسئولان شعبه‌ها قبل از به پایان رسیدن اسکناس‌ها برای جایگزین کردن آن دست به کار نشده یا حداقل به مشتریانی که در صف ایستاده‌اند، اعلام نمی‌کنند که به بقیه افرادی که در صف ایستاده‌اند اسکناس نمی‌رسد.
● معطلی برای مشاجره
آن دسته از افرادی که از سیستم حمل ونقل عمومی نظیر اتوبوس استفاده می‌کنند، بار‌ها با صحنه مشاجره مسافر با راننده بر سر مسائل مختلف مواجه شده‌اند.
این درحالی است که استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی به اندازه کافی معطلی دارد و اتفاق‌هایی از این دست، تنها وقت بیشتری از مردم تلف می‌کند.
گاهی راننده در پی مشاجره با مسافر به اندازه‌ای عصبانی می‌شود که وسیله نقلیه خود را به گوشه خیابان هدایت کرده و از ادامه مسیر امتناع می‌کند.
البته اغلب این مشاجره‌ها با پادرمیانی دیگران خاتمه می یابد اما چه خوب است که رانندگان و مسافران صبر بیشتری داشته باشند و بر سر هر موضوع کوچکی با یکدیگر درگیر نشوند تا دست کم از اتلاف وقت دیگران و نقض حقوق سایرمسافران جلوگیری شود.
منبع : همشهری آنلاین


همچنین مشاهده کنید